Optymalizacja konwersji e-sklepu: Cztery wskazówki inspirowane Zalando
Dla sklepu internetowego optymalizacja konwersji jest ważną częścią codziennej pracy, tak samo, jak poszukiwanie dodatkowego ruchu przy minimalnym budżecie. Jak skutecznie optymalizować e-sklep?
Jak zoptymalizować konwersję e-sklepu?
Jak optymalizować konwersję sklepu internetowego?
Szukając odpowiedzi na to pytanie, znalazłem kilka dobrych pomysłów na polskiej wersji sklepu Zalando. Oto moje cztery porady.
1. Dopasuj komunikację do płci użytkownika
Kiedy po raz pierwszy wchodzisz na zalando.pl zauważysz, że strona jest podzielona na bloki z męską, damską i dziecięcą odzieżą. Podczas pierwszej wizyty kliknąłem „męską” część i już przy każdej kolejnej wizycie pokazuje mi się specjalnie przygotowana, „męska” strona główna.
Po lewej stronie widok sklepu przed wyborem kategorii, po prawej – spersonalizowany po wyborze kategorii.
Dzięki temu prezentujemy użytkownikom najbardziej interesujące ich rzeczy, a co za tym idzie – możemy zwiększać konwersję. Użytkownicy swobodniej poruszają się po stronie, bez konieczności przedzierania się za każdym razem przez tysiące bransoletek, torebek i majtek – tak jak w moim przypadku. 🙂
2. Zawsze zbieraj dane kontaktowe odwiedzających
Na każdej podstronie sklepu zalando.pl znajdziesz specjalny formularz z możliwością dołączenia do grupy subskrybentów, gdzie w zamian za pozostawienie danych użytkownik dostaje 40 zł na pierwszy zakup.
Jeśli jeszcze nie zbierasz danych kontaktowych na stronie – zacznij to robić jak najszybciej! Zbieranie danych powinno być kolejnym – oprócz oczywiście zakupu produktu – ważnym celem na stronie.
W przypadku zapisu do newslettera Zalando znowu dopasowuje komunikację do płci. W zależności od zaznaczonej odpowiedzi użytkownik będzie otrzymywał dedykowane pod tym kątem e-maile.
3. Uwypuklij value proposition
Kiedy użytkownik trafia na stronę główną sklepu, od razu widzi 3 najważniejsze rzeczy, które oferuje Zalando oprócz po prostu fajnej odzieży:
4. Wykorzystaj up-selling i cross-selling
Zalando stosuje ciekawy zabieg w momencie, kiedy zaczynasz proces zakupu. Np. jeśli kupujesz koszulę, sklep od razu oferuje ci zakup całego zestawu – dobiera rzeczy, które pasują do tej koszuli oraz pokazuje propozycje na podstawie zakupów innych klientów.
Takie działanie niekoniecznie zwiększają współczynnik konwersji, ale zwiększają średnią wartość jednej konwersji, czyli śr. wartość zamówienia. Dla sklepu internetowego bez wątpienia jest to bardzo ważne.
Na koniec dodam, że nie zauważyłem żadnych specjalnych trików na ich stronie. Tylko proste i sprawdzone sposoby na konwersję, czyli przede wszystkim skupienie się na oferowaniu unikalnej wartości dodanej.
Do zapamiętania:
- dopasuj ofertę do różnych grup użytkowników,
- oferuj kupującemu więcej, czyli rzeczy, które będą pasowały do tego, czym jest zainteresowany,
- zbieraj dane kontaktowe do dalszych działań z potencjalnym klientem.
Więcej na temat optymalizacji konwersji można dowiedzie się z naszego darmowego e-booka.
Sprawdź również:
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy