7 problemów e-commerce. Co zabija sklepy internetowe?
Każdego roku z polskiego rynku e-commerce znika od 6 tys. do nawet 8 tys. sklepów internetowych. Jaka jest tego przyczyna? Jakie problemy ma najczęściej e-commerce? Jakie błędy w e-commerce popełniają właściciele sklepów? Zapraszamy na gościnny wpis Macieja Skorżepo z Idea Team.
Z doświadczenia, jakie zdobyło Idea Team, wynika, że właściciele upadających e-biznesów nie są świadomi, jakie znaczenie ma zaplanowanie kampanii marketingowej i jaka jest waga błędów w e-commerce. Problemy, z jakimi się spotkaliśmy, były często związane z dotychczasowymi rozwiązaniami, jakie stosowano w sklepach internetowych, a nawet z uprzedzeniami właścicieli do inwestycji.
Oto 7 najczęście spotykanych problemów w e-commerce, z jakimi miała do czynienia Idea Team.
1. Chęć oszczędzania na promocji sklepu internetowego
Jest to najczęstszy problem w e-commerce, z jakim mieliśmy do czynienia. Właściciele sklepów internetowych bagatelizowali to, ile budżetu muszą przeznaczyć na promocję swojego e-biznesu. Dochodziło do sytuacji, że kampanie reklamowe były bardzo ograniczone lub przedsiębiorcy całkowicie rezygnowali z promocji na rzecz niższych kosztów. A to poważny błąd w prowadzeniu sklepu internetowego!
Błąd w e-commerce: Korzystam z jednego kanału promocji, żeby zaoszczędzić pieniądze
Na samym początku kampanii reklamowej metoda ta jest nawet kusząca. Na pierwszy rzut oka pozwala Ci oszczędzić pieniądze i jednocześnie promować Twoją działalność. Co prawda docierasz do kolejnych klientów, jednak proces ten jest powolny i nie przekłada się na wyniki w sprzedaży.
Często spotykaliśmy się z przypadkami, gdy promocja sklepu online była prowadzona tylko za pośrednictwem Facebooka. Fanpage sklepu cieszył się kilkoma tysiącami polubień, jednak sprzedaż była znikoma. Zatem jeden z bardziej popularnych błędów w e-commerce niesie poważne konsekwencje.
Ponadto z czasem na Twojej drodze pojawi się mur, uniemożliwiający Ci dotarcie do nowych odbiorców. Potrzebujesz wówczas innych dróg, żeby go ominąć. Jeżeli chcesz to osiągnąć, musisz zainwestować pieniądze na odkrywanie nowych kanałów promocji.
Jedna forma reklamy to stanowczo za mało, żeby Twój e-biznes w przyszłości zaczął generować zysk, a nie tylko koszty. Wynika to z obecnych trendów, wskazujących na coraz większe znaczenie ścieżek wielokanałowych i konwersji wspomaganych.
Sprzedaż podskoczyła. Czy mam nadal inwestować w promocję?
Tak, tak i jeszcze raz tak! Lepsze wyniki w sprzedaży Twojego sklepu internetowego to nie powód, żeby zacząć oszczędzać na kampanii reklamowej. Są przedsiębiorcy, którzy twierdzą, że po osiągnięciu założonego pułapu przychodów promocja jest zbędna.
Argumentują to rozpoznawalnością marki ich sklepu, dzięki której klienci bez dodatkowych bodźców wrócą po więcej.
Kampania reklamowa jest potrzebna, jeżeli chcesz ciągle zwiększać sprzedaż i aby utrzymywała się ona na poziomie dającym wysoki zwrot z inwestycji.
Ile wydać na promocję sklepu internetowego?
Promocja jest inwestycją długoterminową, dlatego musisz posiadać odpowiednio duży budżet na realizację swoich celów. Oszczędzanie na budżecie to spory błąd popełniany w e-commerce. Sklepy internetowe z kilkuletnim doświadczeniem, w zależności od wykorzystywanych kanałów reklamowych przeznaczają na promocję od 15% do 40% wartości miesięcznych obrotów.
Wpływ na wielkość inwestowanych środków ma też chęć dalszego rozwoju i realizacji kolejnych celów biznesowych. Jako właściciel nowego sklepu internetowego, musisz mieć na uwadze, że budżet początkowy przeznaczany na promocję będzie stanowił większość Twoich obrotów. Ile dokładnie zapłacisz na starcie, zależy m.in. od branży, w której działasz, konkurencyjności i Twoich założeń biznesowych.
Z czasem zauważysz, że Twoja pozycja na rynku będzie wyższa.
2. Upieranie się, że promocja jest zbędna – kolejny błąd w e-commerce
Przypadki opisane wcześniej, dotyczą przedsiębiorców, którzy w końcu zrozumieli wpływ kampanii reklamowych na sukces ich sklepów internetowych. Jednak nie wszyscy są tak chętni, aby płacić za promocję. Niektórzy właściciele e-sklepów popełniają jeszcze poważniejszy błąd, generujący problemy w e-commerce.
Ci mniej świadomi twierdzą, że sklepy internetowe wypromują się same, bez konieczności inwestowania. Następstwem takiego myślenia jest wprowadzanie ekstremalnych środków mających na celu utrzymanie sklepu. Skąd bierze się takie myślenie?
Błąd w e-commerce: Nie inwestując w promocję oszczędzam więcej pieniędzy
Takie krótkowzroczne podejście prędzej, czy później okaże się złudne. Z początku będziesz się cieszyć z dodatkowych środków na koncie, ale na jak długo? Im słabiej promujesz swój sklep internetowy, tym mniej klientów się o nim dowie, więc nikt nie kupi Twojego produktu. Bez sprzedaży nie wygenerujesz zysku, a koszty nie będą spadać.
Sam upór to za mało, żeby prowadzić sklep internetowy. Unikanie inwestycji związanych z promocją to ogromy błąd w e-commerce, który będzie Cię kosztować znacznie więcej, niż się spodziewasz. W momencie, gdy uświadomisz sobie efekty swoich decyzji, okaże się, że jest już za późno i nie będziesz już dysponować wystarczającym budżetem.
Błąd w e-commerce: Kiedyś kampanie reklamowe nie były potrzebne, więc teraz też nie są
Kiedy powstawały pierwsze sklepy internetowe, konkurencja była znikoma. W sieci funkcjonowało dosłownie kilka e-biznesów, więc intensywna promocja rzeczywiście była zbędna. Potencjalnych klientów też było niewielu, ponieważ wszyscy obawiali się wielkiej niewiadomej, jaką były zakupy przez internet.
Wówczas wystarczyły środki mniejsze niż dzisiaj i łut szczęścia. Teraz to wszystko diametralnie się zmieniło. W sieci pojawiły się tysiące nowych sklepów internetowych, a klienci są liczeni w milionach. Bez dobrze przygotowanego sklepu internetowego i przemyślanych działań w ramach kampanii reklamowej szanse na pokonanie konkurencji i zyskanie klientów są bardzo małe. Im szybciej sobie to uświadomisz, tym lepiej.
Czy walka z uporem jest do wygrania?
W pierwszej kolejności odpowiedz sobie na pytanie: „czy jesteś gotowy na inwestowanie w swój sklep internetowy”. Jeżeli odpowiedź brzmi „nie”, to powinieneś poważnie się zastanowić, czy nadajesz się do e-commerce. Przedsiębiorcy, którzy nie są gotowi na promocję sklepu, często szukają alternatyw, żeby nie inwestować.
Głównie sprowadza się to do podnoszenia cen towarów lub nadmiernych przecen. Z reguły nie przynosi to oczekiwanego skutku. Drogie produkty odstraszają klientów, którzy znajdują tańsze warianty u konkurencji, a o przecenach dowiaduje się zaledwie kilka osób.
3. Złudne obietnice składane przez SaaS – kolejny problem e-commerce
Platforma, na której prowadzisz swój sklep internetowy, też ma wpływ na rozwój twojego e-biznesu. Które systemy najlepiej się do tego nadają? Prym wiodą rozwiązania typu open source, dające duże pole do popisu przy rozwoju firmy.
Jednak są przedsiębiorcy, którzy zostali skuszeni obietnicami prostoty oraz niskich kosztów i wybrali silniki abonamentowe typu SaaS. Mają one swoje zalety, jednak rozwoju jest ograniczony do określonych ram.
Wysokie koszty marketingu w SaaS
Jako właściciel małego sklepu internetowego działającego na systemie SaaS, potrzebujesz kampanii reklamowej, która uwzględni możliwości Twojej platformy abonamentowej. W ofertach największych twórców platform typu SaaS znajdziesz rozszerzenia umożliwiające Ci zaplanowanie działań marketingowych.
Musisz jednak uważać na koszty, ponieważ nie wszystkie proponowane kanały będą nadawać się do promocji Twojego sklepu. Brak zwracania uwagi na koszty to kolejny generator problemów w e-commerce.
Przykład:
Chcąc zwiększyć sprzedaż, postanawiasz zintegrować swój sklep internetowy z jedną z proponowanych porównywarek cen. Na tym portalu musisz płacić za każde kliknięcie oferowanego przez Ciebie produktu.
Liczba wejść na stronę Twojego sklepu będzie większa w porównaniu z wcześniejszymi wynikami. Jednak koszty korzystania z tego rozwiązania będą wyższe od wygenerowanego przychodu.
Dlatego, zanim zdecydujesz się na wprowadzenie danego rozwiązania do Twojego sklepu internetowego, dowiedz się, z jakimi kosztami będzie się to wiązało. Sprawdzaj też opinie innych przedsiębiorców na ten temat, aby uniknąć ich błędów.
Ograniczone funkcjonalności SaaSów – jeszcze jeden problem e-commerce
W porównaniu z platformami open source SaaSy dysponują mniejszą liczbą rozszerzeń. Często brakuje tych rozwiązań, które w skuteczny sposób zapewniłyby Ci przewagę konkurencyjną. Ponieważ możliwość wprowadzenia unikalnej funkcjonalności dla Twojego sklepu, będzie nieopłacalna z punktu widzenia developerów platformy.
SaaSy mają również ograniczanie związane z projektowaniem wyglądu Twojego sklep internetowego. Co prawda masz dostęp do szeregu szablonów, na których bazie stworzysz design swojego sklepu, ale czy to dobry krok? Na początku będzie Ci się wydawało, że to świetnie posuniecie, ponieważ łatwo i stosunkowo tanio rozkręcisz swój e-commerce.
Problem zacznie się, gdy zauważysz, że Twój sklep i sklepy konkurentów wyglądają podobnie, a momentami są wręcz identyczne. Różnicą będzie tylko oferowany asortymentem. Brak choćby wizualnego wyróżnienia się spośród konkurencji to kolejny poważny błąd sklepów internetowych.
Ograniczone możliwości projektowania unikalnego wyglądu stron internetowych, prędzej, czy później spowolnią rozwój Twojej firmy. Bez nieszablonowych rozwiązań z trudem wyróżnisz się na tle konkurencji, a co za tym idzie, klienci nie będą w stanie Cię rozpoznać.
Są platformy SaaS, dzięki którym stworzysz unikalny design sklepu internetowego, jednak unikalność ta będzie pozorna. Nadal będą Cię obowiązywać narzucone zasady, do których musisz się zastosować.
Jak poradzić sobie z SaaSami?
Platformy abonamentowe SaaS są korzystnym rozwiązaniem dla nowych sklepów internetowych, z uwagi na niskie koszty początkowe i łatwość obsługi. Jednak planując rozwój swojego sklepu, z czasem zauważysz, że możliwości platformy będą stanowić barierę dla Twoich rosnących potrzeb.
W tym momencie warto, abyś zastanowił się nad zmianą systemu. Alternatywą dla rozwojowych e-commerców są platformy typu open source, których zaletą jest pełny wpływ na kształt Twojego biznesu w sieci.
4. Opory przed migracją – poważny błąd w prowadzeniu sklepu internetowego
Często migracja sklepu z jednej platformy na drugą wiąże się z uzasadnioną obawą przed zmianą. Część firm dostrzega korzyści wynikające z takiego przeniesienia. Natomiast zdarzają się przedsiębiorcy, którzy z różnych powodów odrzucają taką możliwość. Niechęć do podjęcia tego typu wyzwania to spory błąd w e-commerce. Jakie są tego przyczyny?
Przyzwyczaiłem się do starej platformy
Tyczy się to głównie użytkowników systemów abonamentowych SaaS, które są proste w obsłudze. Wielu przedsiębiorców szybko się do tego przyzwyczaja, a następnie ma opory przed wprowadzaniem innych rozwiązań.
Wiąże się to często z przeświadczeniem o braku odpowiednich umiejętności pozwalających na korzystanie z nowej platformy i czasem potrzebnym do nauki nowego oprogramowania.
Wówczas najlepiej zobaczyć, jakie pozytywne efekty niesie ze sobą zmiana. Przejście na nowy system zarządzania sklepem nie oznacza nauki operowania nim od podstaw. Posiadane umiejętności obsługi sklepu pomogą Ci na bardzo szybkie przyswojenie nowego oprogramowania. To jak przesiadka na większy i szybszy rower.
Błąd w e-commerce – przeświadczenie, że zmiana wiąże się z większymi kosztami
Opór dotyczący kosztów migracji jest zrozumiały. Konieczność wydania pieniędzy na coś niesprawdzonego jest trudna do zaakceptowania. Zwłaszcza gdy przeniesienie Twojego e-biznesu na inny system może kosztować nawet tyle, ile stworzenie nowego sklepu. Jednak nie możesz myśleć o tym tylko w kategorii wydatku.
Migracja jest skomplikowanym procesem, który często wymaga zaprojektowania na nowo designu, czy zastosowanie innowacyjnych rozwiązań. Jednak celem migracji jest rozwój, a nie jest generowanie kosztów. To jest inwestycja, dzięki której wprowadzisz do swojego sklepu internetowego funkcjonalności wcześniej dla Ciebie niedostępne.
Wprowadzone nowości pozwolą osiągnąć przewagę nad konkurencją i zwiększyć sprzedaż.
Migracja to zmiana na lepsze
Podejmowanie ryzyka i wprowadzanie zmian stało się koniecznością w wielu branżach, tym bardziej w e-commerce. Jeżeli zamkniesz się tylko na to, co jest dla Ciebie znane i pewne, będziesz miał trudności w przegonieniu swojej konkurencji.
Migracja sklepu internetowego na inną platformę jest kosztowna i wymaga od Ciebie nauki czegoś nowego. Skup się na tym, co zyskasz i jakie możliwości czekają na Ciebie oraz na Twój sklep.
5. Zdobywanie zaufania klienta
Jak prowadzić e-commerce, aby zdobyć zaufanie klientów? To pytanie musisz sobie zadać, jeżeli jesteś właścicielem nowo powstałego sklepu internetowego. Przekonanie do siebie klientów jest zadaniem trudnym i często będzie od Ciebie wymagało kreatywności, empatii i znajomości grupy docelowej.
Jednak dzięki temu zyskasz grono lojalnych kupujących, którzy będą o Tobie pozytywnie mówić. Brak starania o zaufanie klientów to poważny błąd w prowadzeniu sklepu internetowego. Co musisz zrobić, żeby zyskać przychylność potencjalnych kupujących?
Zacznij promować markę swojego sklepu internetowego
Jeżeli chcesz, aby potencjalni klienci Ci zaufali, na początku musisz ich zachęcić do odwiedzin w Twoim sklepie. Nie pozostawiaj spraw samych sobie. W generowaniu wartościowego ruchu potrzebujesz rozwiązań, które dają natychmiastowy efekt.
Dzięki Google Ads i aktywności na portalach społecznościowych zyskasz użytkowników zainteresowanych ofertą Twojego sklepu. Jednak sam ruch to za mało. Budując zaufanie klienta, pokaż mu, że jesteś do jego dyspozycji.
Oprócz formularzy kontaktowych i numeru telefonu na stronie sklepu zadbaj o ułatwienie komunikacji. Podczas wizyty potencjalny kupujący chce natychmiast otrzymać odpowiedzi na nurtujące go pytania. Idealnym pomysłem jest zastosowanie interaktywnego live chata, chatbota lub CallPage.
Ponadto dodając zdjęcia swojego sklepu stacjonarnego i fotografie przedstawiające Ciebie oraz Twój zespół budujesz swoją wiarygodność. Dobrą praktyką jest umożliwienie klientowi wyrażanie swojej opinii na temat zakupionych produktów. Osiągniesz to, integrując sklep z portalami typu Opineo.
Zadbaj o klientów, którzy Ci zaufali
Bardzo częstym błędem w e-commerce jest skupianie się wyłącznie na zdobyciu nowych klientów. Zapominając o kupujących, którzy skorzystali już z oferty Twojego sklepu internetowego, tracisz szansą na to, żeby wrócili.
Zyskując stałych klientów, otrzymujesz zarówno ich lojalność, jak i pomoc w promocji. Jeżeli zadbałeś o ich satysfakcję z zakupów w Twoim sklepie, to jest szansa, że polecą Cię innym.
Jak zaskarbić sobie lojalność klientów? Po pierwsze upewnij się, że produkty, które otrzymują, są w najwyższej jakości. Jeżeli z jakichś przyczyn wyślesz klientowi wadliwy towar, zadbaj, aby bezproblemowo mógł dokonać zwrotu.
Rozważ też wprowadzenie do twojego sklepu internetowego pakietu lojalnościowego np. w postaci punktów, które kupujący będzie mógł wymienić na kolejne produkty.
Dodatkowo udostępnij możliwość zapisu na newsletter, który wykorzystasz do informowania użytkowników m.in. o promocjach i nowościach w Twoim sklepie. Posłuży on też do przesyłania klientom kuponów rabatowych do wykorzystania przy następnych zakupach.
Zaufanie to podstawa sukcesu w e-commerce
Budowanie zaufania klienta wymaga czasu i cierpliwości. Jest to też bardzo delikatna relacja wymagająca troski. Klient, który się na Tobie zawiódł, przestanie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym, a co gorsza wyrazi swoją negatywna opinie w sieci.
Złe informacje rozprzestrzeniają się dużo szybciej niż te dobre, zwłaszcza w dobie internetu. Dlatego pamiętaj, żeby dbać klientów, zarówno tych nowych, jak i stałych.
Pobierz listę 80 elementów i funkcji dla każdego e-sklepu!
6. Walka z ogromną konkurencją
Popularność zakupów przez internet doprowadziła do tego, że firmy z prawie każdej branży prowadzą sprzedaż w sieci. W efekcie, w niektórych sektorach konkurencja jest tak duża, że nowe działalności e-commerce mają trudności z wybiciem się ze swoją ofertą. Dotyczy to sklepów internetowych sprzedających m.in. odzież, elektronikę, książki, czy kosmetyki. Jak walczyć z taką konkurencją?
Marka, marka i jeszcze raz marka
Ponownie wracamy do tematu marki. Nie ma się czemu dziwić, to właśnie dzięki niej największe firmy świata cieszą się miliardowymi obrotami. Jaka moc kryje się w marce? Chcąc to sprawdzić, weź jedną osobę i poproś ją, żeby odpowiedziała na poniższe pytanie:
„Masz do wyboru dwa sklepy internetowe, które sprzedają te same buty, po tej samej cenie. Pierwszy z nich to Zalando, a drugi to kompletnie nieznana Ci firma. W którym sklepie kupisz buty?”.
Najprawdopodobniej odpowie „Zalando”. Dlaczego? Ponieważ jest to powszechnie znana i lubiana marka, która zadbała o rozgłos. Na zbudowanie marki sklepu internetowego składa się wiele czynników. Kampanie reklamowe, programy lojalnościowe, wizerunek sklepu, USP (unique selling proposition), a nawet coś tak pozornie nieistotnego, jak kolor przewodni wykorzystany na stronie Twojego e-biznesu.
Kreując swoją markę, trzeba być niezwykle ostrożnym. Proces ten trwa latami i wymaga bardzo dużo pracy, ale jedna źle podjęta decyzja w parę chwil doprowadzi Twój sklep do utraty wielu klientów. Rezygnacja z budowania marki to częsty błąd w e-commerce.
Wszystko musi być dopięte na ostatni guzik
Czasy, kiedy w branży e-commerce często stosowano metodę prób i błędów już dawno minęły. Improwizacja to duży problem wielu sklepów internetowych. Dzisiaj oczekiwania klientów są wyższe niż kiedykolwiek, a konkurencja tylko czeka na Twoje potknięcie. Dlatego tak ważne jest zaplanowanie szczegółowej strategii rozwoju z uwzględnieniem planów awaryjnych.
Chcąc wybić się w środowisku pełnym konkurentów, musisz być przygotowany na każdą okoliczność. Reklamuj swój sklep internetowy w tylu kanałach, w ilu możesz, kontroluj stan magazynu, odpowiadaj na zapytania klientów, ułatw im dokonywanie zwrotów, zadbaj o sprawną dostawę i przede wszystkim kontroluj swój budżet. To zaledwie część zadań, jakie przed Tobą stoją, jeżeli chcesz się utrzymać na rynku e-commerce.
Zawsze bądź czujny! Pamiętaj, konkurencja nie śpi
W sektorach z ogromną liczbą konkurentów, pokonanie pozostałych sklepów internetowych jest zadaniem bardzo trudnym. Zwłaszcza gdy decydujesz się na branżę, w której liderami są firmy o zasięgu międzynarodowym z rozpoznawalną marką. Jednak nadal masz szansę na to, żeby Twój e-biznes odniósł sukces. Zbuduj markę.
Zadbaj o to, żebyś był doceniany i rozpoznawalny, na początku na lokalnym rynku, a następnie mierz wyżej. Pamiętaj, że im szybciej pniesz się w górę, tym więcej konkurentów będzie czekało na Twój błąd. Nie daj im tej satysfakcji. Z precyzyjnie przygotowaną kampanią reklamową unikniesz potknięć, ale nadal będziesz musiał być czujny.
Droga do sukcesu przy ogromnej konkurencji, będzie od Ciebie wymagała czasu, cierpliwości i bardzo dużo pracy. Nie poddawaj się!
7. Zjawisko sezonowości w e-commerce
Problem ten dotyczy zaledwie kilku branż, jednak nadal jest to kwestia, na którą warto zwrócić uwagę. Zwłaszcza że coraz więcej przedsiębiorców, pomimo sezonowego charakteru swojej działalności, chce prowadzić sprzedaż swoich produktów i usług za pośrednictwem internetu. Co pomoże im w prowadzeniu swojego sklepu internetowego?
Badanie trendów
W internecie można znaleźć szereg narzędzi umożliwiających sprawdzenie trendów, chociażby darmowe Google Trends. Z ich pomocą dowiesz się, w jakich okresach internauci szukają interesujących Cię haseł. Ignorowanie trendów to duży błąd w e-commerce.
Przykład:
Twój sklep internetowy zajmuje się sprzedażą sprzętu sportowego i chcesz zacząć sprzedawać narty. Potrzebujesz w tym celu kampanii reklamowej, ale nie wiesz, kiedy będzie najlepszy moment, żeby ją rozpocząć. Wpisujesz wówczas w Google Trends hasło „narty” i widzisz, że najwięcej wyszukiwań jest między końcem października a połową marca. To jest Twój sygnał do działania.
Ten prosty przykład świetnie obrazuje zastosowanie takich narzędzi jak Google Trends. Dzięki zdobytym informacjom i przeanalizowaniu ich będziesz w stanie zaplanować kampanię reklamową pasującą do Twojej działalności.
Jaką kampanię zastosować?
Kampania dla Twojego sklepu internetowego, w którym oferujesz produkty sezonowe, będzie się diametralnie różnić od działań promocyjnych sklepu zajmującego się sprzedażą np. odzieży.
Podczas gdy w większości e-biznesów popyt przez cały rok jest wysoki, tak w przypadku działalności sezonowych jest on uwarunkowany np. daną porą roku. Dlatego Twoja kampania reklamowa musi się skupić na okresie, w którym zapowiada się największe zainteresowanie Twoimi produktami.
Najczęściej będziesz potrzebował szybkiego sposobu dotarcia do klienta, więc kanały wymagające czasu, takie jak pozycjonowanie będą musiały być wdrożone wcześniej. Z kolei promocja np. w Google AdWords, świetnie się do tego nadaje. Informacje o Twoim sklepie internetowym pojawiają się w wyszukiwarce zaraz po rozpoczęciu kampanii i sam określasz, przez jaki czas będzie to trwało.
Pytania, na które musisz odpowiedzieć, zanim rozpoczniesz działalność e-commerce
Większość problemów w e-commerce pojawia się w trakcie działalności, w najmniej oczekiwanych momentach. Są one możliwe do rozwiązania, jednak wymaga to poświęcenia cennyego czasu i pieniędzy. Dlatego lepiej jest zapobiegać, niż potem zastanawiać się, jak to naprawić.
Chcąc uniknąć opisanych problemów związanych z prowadzeniem sklepu internetowego odpowiedz na poniższe pytania. Pozwoli Ci to na poznanie grupy docelowej, jej wymagań i potrzeb. Na tej podstawie będziesz w stanie zaplanować pierwsze kroki swojej działalności lub spojrzeć na swój plan rozwoju pod nowym kątem.
Plan rozwoju e-commerce na podstawie grupy docelowej
- Czyje problemy rozwiązuję?
- Czego potrzebują moi klienci?
- Co myślą, że potrzebują?
- Dlaczego tak myślą?
- W jaki sposób podejmują decyzje?
- Dlaczego podejmują takie decyzje?
- Co sobie myślą widząc moją ofertę?
- W którym miejscu tracę pieniądze?
- Co jest tego przyczyną?
- Co klienci robią, lub czego nie robią będąc na stronie mojego sklepu internetowego?
- Co sprawia, że więcej ludzi wykonuje daną czynność w moim sklepie internetowym?
Idea Team to profesjonalny zespół developerski, który zajmuje się kompleksowymi działaniami e-commerce. Doradzamy naszym partnerom, jakie rozwiązania są najlepsze dla ich e-biznesu, a następnie wprowadzamy je w życie. Specjalizujemy się w projektowaniu oraz tworzeniu dedykowanych sklepów i stron internetowych, a także w planowaniu strategii marketingowych wraz z ich realizacją.
Sprawdź również:
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy