E-book na sterydach – jak go wykorzystać do generowania leadów w B2B?
Joe Pulizzi w książce Epic content marketing napisał: „Myśl o e-booku jak o white paper na sterydach”. E-book to jeden z najbardziej popularnych formatów treści, wykorzystywany przez firmy do pozyskiwania leadów. Przygotowanie e-booka wydaje się proste… Piszesz treść, umieszczasz go w sieci i gotowe! W praktyce nie jest to takie łatwe.
Z artykułu dowiesz się:
- jakie są zalety tworzenia e-booków w B2B,
- jakie e-booki tworzyć,
- jakie są dobre praktyki tworzenia e-booków,
- … oraz jak zdobyć ponad 900 leadów za pomocą e-booka (case study do pobrania).
Możesz pobrać je już teraz, klikając poniżej w baner lub później po przeczytaniu artykułu 🙂
JAK POZYSKAĆ 900 NOWYCH LEADÓW? POBIERZ CASE STUDY
3 główne zalety tworzenia e-booków w B2B
Kiedy przejrzysz różne raporty dotyczące content marketingu zauważysz, że e-book znajduje się wysoko, jako format, najczęściej wykorzystywany przez marketerów na całym świecie. Dzieje się tak nie bez powodu. Tworzenie wysokiej jakości e-booków przynosi konkretne korzyści, np.:
- budowanie zaufania: użytkownicy doceniają to, że autorzy wychodzą z inicjatywą i próbują rozwiązać ich problem. To również sposób na budowanie statusu profesjonalisty w obrębie danego zagadnienia.
- wirusowe rozprzestrzenianie się treści: odbiorcy dzielą się i polecają wartościowe treści w social mediach.
- pozytywny wpływ na pozycję w wyszukiwarce: Google lubi długie treści, które są atrakcyjne dla internautów.
- pozyskiwanie nowych leadów: to jedna z głównych zalet tego formatu w przypadku B2B. Odbiorca uzyskuje dostęp do e-booka poprzez podanie danych. Najczęściej jest to adres e-mail, ale też mogą to być dane takie jak: nazwa firmy, stanowiska, numer telefonu. Bazę danych można potem wykorzystać do dalszych działań marketingowych (po uzyskaniu odpowiedniej zgody od odbiorcy).
O czym pamiętać, przygotowując e-book?
Samo napisanie e-booka to dopiero początek. Jak się zabrać za przygotowanie e-booka?
Zanim wypuścisz go w świat, dokładnie przemyśl, co chcesz dzięki niemu osiągnąć (np. chcę wygenerować jak najwięcej nowych leadów) oraz to, w jaki sposób zbliżysz się do realizacji tego celu.
Tworząc e-book, pamiętaj o 4 rzeczach:
1. Strategia dystrybucji i promocji
Jakimi kanałami dotrzesz do odbiorców, żeby dowiedzieli się o twojej publikacji? To mogą być: social media, e-mail marketing, blog itd.
2. Call to action, formularz i ladning page
Jak zachęcisz odbiorców do pobierania e-booka? O jakie dane powinieneś prosić, żeby nie zniechęcić odbiorcy? Jakie dane będą ci potrzebne do uzyskania celu?
3. Wartość dopasowana do odbiorcy
Jaką wartość oferujesz odbiorcy? Wiedza, którą przekażesz w e-booku, musi być wartościowa. Przyjęło się zachęcać odbiorców hasłem „pobierz za darmo”. Wiemy jednak, że ceną są dane użytkownika. Nie może więc czuć się rozczarowany tym, co znajdzie w środku e-booka, ponieważ możesz stracić jego zaufanie.
4. Myślenie wizualne
Czy twój e-book jest atrakcyjny? E-book musi być przyjazny pod kątem wizualnym i graficznym, żeby czytało go się z przyjemnością.
Jakiego typu e-booki tworzyć?
Definicja e-booka w Słowniku języka polskiego mówi, że jest to „książka dostępna w formacie elektronicznym”. Warto pamiętać o tym, że to przede wszystkim format. A co za tym idzie, możesz go wykorzystać do publikowania wielu typów treści, dopasowanych do potrzeb twojej grupy docelowej.
Pomysłów na wykorzystanie e-booka w B2B jest naprawdę wiele. Oto kilka z nich:
- poradniki np. poradnik przygotowany przez Nowoczesną Firmę — Innowacje w biurze, czyli jak podnieść zadowolenie pracowników.
- zbiory opinii specjalistów z danej dziedziny np. e-book Artura Jabłońskiego, który zbiera wskazówki 17 specjalistów na temat reklamy na Facebooku (Reklama na Facebooku).
- raporty np. raport przygotowany przez Brand24: Top 100 marketingowych influencerów 2017.
- magazyny/czasopisma np. magazyn dla marketerów wydawany przez Mind Progress Group pt. „Marketing Progress”.
- case study np. studium przypadku przygotowane przez firmę Landingi pt. Wykorzystanie landing page’y do działań promocyjnych on-line.
Landing page do dystrybucji e-booka: dobre praktyki
Jak już pewnie zauważyłeś, jednym z kluczowych elementów do promocji i dystrybucji e-booka jest landing page. Landing page to jedno z najskuteczniejszych narzędzi do pozyskiwania leadów online. Jak go przygotować, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki?
W CallPage regularnie przygotowujemy poradniki w formie e-booków dla naszych potencjalnych i obecnych klientów. Poniżej przykład landing page’a przygotowanego do dystrybucji e-booka: Skuteczne metody generowania leadów.
Warto zwrócić uwagę na kilka elementów na tym landing page’u:
Rozbudowany formularz
Ile pól powinien mieć skuteczny formularz w B2B? To pytanie, które spędza sen z powiek wielu marketerom. Warto pamiętać, że w przypadku B2B sam adres e-mail może nie wystarczyć, jeśli nie mamy pomysłu, co dalej z nim zrobić. W tym przypadku mamy 5 pól: imię, nazwisko, e-mail, nr telefonu, nazwa firmy. Czy to rozwiązanie się sprawdziło? E-book pobrało 1,116 osób, z czego pozyskano 628 nowych kontaktów i 6 nowych klientów (stan na marzec 2017).
Wyróżnione korzyści
Na landing page’u krótko i konkretnie wyróżniono, co czytelnik znajdzie w środku.
Social proof
Opinia zadowolonego klienta podnosi wiarygodność firmy, jako źródła wartościowej wiedzy. Dodatkowo umieszczono przyciski do udostępniania w social media — to sposób na zwiększenie zasięgu e-booka, ale też liczby, które się tam pojawiają, mają wpływ na podjęcie decyzji przez odbiorcę. Działa to na zasadzie „podążania za tłumem”. Odbiorca ma obawy, że coś ważnego może go ominąć (FOMO — Fear of missing out), więc chętniej zostawia swoje dane.
Na koniec… Case study!
Jak widzisz, przygotowanie skutecznego e-booka wymaga wiele pracy i dopięcia na ostatni guzik wielu elementów: od treści, poprzez plan dystrybucji i promocji. My też cały czas się tego uczymy! Dlatego stworzyliśmy krótkie case study, gdzie pokazujemy, jak pozyskaliśmy ponad 900 nowych kontaktów za pomocą naszego ostatniego e-booka. Możesz je pobrać, klikając w poniższy przycisk. Udanej lektury!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy