10 sposobów na generowanie większej liczby połączeń przychodzących od potencjalnych klientów w 2020 roku
Więcej telefonów = więcej klientów, dla firm z takich branż jak motoryzacja, turystyka, doradztwo, usługi B2B, finanse czy ubezpieczenia. To równanie jest prawdziwe.
Logicznym wnioskiem jest, że te firmy starają się, aby połączeń było jak najwięcej, bo dla nich ma to realny wpływ na przychody. Czy Twoja firma znajduje się w tej grupie?
Jeśli odpowiedź brzmi TAK, to ten tekst napisałem właśnie dla Ciebie.
Opisałem w nim wszystkie sposoby na generowanie większej liczby połączeń przychodzących od potencjalnych klientów, które znamy w CallPage.
Zainspiruj się, wykorzystaj je i generuj więcej telefonów w 2020 roku. Zaczynamy!
1. Dodaj numer telefonu w menu lub w górnej części Twojej strony, w widocznym miejscu
Brzmi to banalnie prosto, ale po analizie wielu stron internetowych mogę powiedzieć, że ponad połowa firm, którym zależy na połączeniach od klientów, nie prezentują numeru telefonu, kiedy wchodzi się na ich stronę.
Żeby go znaleźć, trzeba wykonać dodatkowe działania, takie jak scrollowanie całej strony do stopki lub otwarcie zakładki Kontakt, gdzie podany jest numer telefonu.
Wydaje się to intuicyjne, ale każdy dodatkowy klik czy ruch, który musi wykonać użytkownik to już strata w poziomie konwersji.
Oto kilka dobrych przykładów, jak można umieścić telefon w widocznym miejscu na stronie:
PRZECZYTAJ: Szybkość obsługi potencjalnego klienta. Jak 50% polskich firm z 12 branż traci szansę na sprzedaż
2. Daj użytkownikowi możliwość kliknięcia i skopiowania numeru telefonu na urządzeniach mobilnych.
Ciężko wytłumaczyć jak bardzo użytkowników denerwuje sytuacja, kiedy wchodzą na stronę ze smartphone’a, widzą numer, klikają go, żeby móc zadzwonić, a numer nie jest “klikalny”.
Gorsza tylko może być sytuacja, kiedy próbują go skopiować, ale nie mogą tego zrobić, bo jest on wklejony na stronę jako obrazek. Przez to potencjalny klient musi po kilka cyfr przepisywać numer, aby móc zadzwonić. Pewnie każdy z nas ma takie doświadczenie za sobą i nie jest to najprzyjemniejsza rzecz.
Daj zadanie osobie, która odpowiada za stronę – ta poprawka zajmuje maksymalnie 30 minut. Oto przykład, jak powinno to wyglądać:
3. Dodaj możliwość zamówienia połączenia zwrotnego.
Rozwiązanie w postaci zamówienia połączenia zwrotnego, czyli callback, przyszło do nas z USA i przynosi wymierne efekty – ten sposób komunikacji działa i ludzie chętnie zamawiają połączenia zwrotne.
Powodów jest kilka, ale z wybierając najistotniejsze: mogą wybrać termin połączenia, nie muszą czekać na infolinii słuchając muzyki, to ktoś oddzwania do nich, a nie oni do kogoś – efekt psychologiczny.
Dlatego możesz używać narzędzia typu CallPage, czy innego rozwiązania, które zapewnią odpowiedni wynik. Oto przykłady:
4. Dodaj numery telefonu do stopki mailowej – ogólny i konkretnej osoby z działu handlowego.
Taka firma jak Hutspot czy Marketo, która ma setki handlowców, już dawno wykorzystuję miejsce w stopce mailowej do promowania swojego contentu lub do zachęcenia ludzi do kontaktu z działem sprzedaży.
Oto kilka dobrych przykładów, jak można przerobić stopki w Twojej firmie, żeby generować dodatkowe połączenia:
5. Dodaj aktualny numery telefonu w Google Maps oraz wizytówkę Google.
Każdy z Was trafia na wizytówkę z Google czy używa map. Po pierwsze to dobre miejsce do zaprezentowania swojej firmy, a po drugie odpowiednie miejsce do generowania dodatkowych telefonów od potencjalnych klientów.
Zobacz, jak to wygląda:
6. Dodaj Call To Action “Zadzwoń” na swoim profilu na Facebooku i Instagramie.
Posiadasz profil na Facebooku? Super. W edycji profilu możesz ustawić przycisk zadzwoń, dzięki któremu osoby wchodzące na profil Twojej firmy mogły od razu kliknąć i zadzwonić do Ciebie.
Tak to wygląda:
To samo dotyczy Instagrama. Przypisujesz numer telefonu do profilu, a następnie w ustawieniach dodajesz przycisk zadzwoń, który pozwoli odwiedzającym skontaktować się z Tobą.
7. Zbieraj kontakty telefoniczne poza godzinami pracy.
W 90% przypadków Twoja firma dłużej nie pracuje i nie jest dostępna dla rozmówców, niż jest.
To jest normalne, przecież są weekendy, wieczór i noc, ale użytkownicy wchodzą w internet o każdej porze dnia i mogą chcieć się z Tobą skontaktować. Nie możesz zapewnić im rozmowy z doradcą o 23:00, kiedy ktoś odwiedza Twoją stronę, wybiera nowy samochód i ma kilka pytań co do możliwości finansowania, ALE możesz wyświetlić mu komunikat: “Hej, jesteśmy poza biurem, zostaw numer – oddzwonimy do Ciebie, kiedy wrócimy do biura”.
Możesz to zrobić samodzielnie na stronie lub wykorzystać do tego nasz system CallPage. Oto przykład:
8. Dodaj numer telefonu w reklamie Google
Jeśli korzystasz z sieci reklamowej Google Ads, to możesz dodać do swoich ogłoszeń numer telefonu. Część osób, którym zostanie wyświetlone Twoje ogłoszenie, będą bezpośrednio klikać numer telefonu i od razu włączyć się z Twoją firmą.
Będzie to wyglądało w taki sposób:
9. Zmień lub wydłuż godziny pracy biura sprzedaży.
W przypadkach kiedy masz regularną ilość połączeń telefonicznych i stałe godziny pracy, bardzo ważne jest testowanie godzin, w których odbierasz telefon.
Może kończysz pracę o 17:00, a pomiędzy 17:00 a 19:00 w ciągu dwóch godzin notujesz dużą liczbę nieodebranych połączeń, które potencjalnie mogłyby skonwertować na obecnych klientów?
Testowanie i analizowanie wyników jest tutaj bardzo istotne, bo wydłużenie godzin pracy biura sprzedaży nie tylko potencjalnie większa liczbę obrobionych telefonów / leadów, ale zwiększa również koszty.
10. Zwiększ konwersję na połączenia telefoniczne: predykcja, social proof czy efekt WOW
Jeszcze jednym sposobem, aby zwiększyć ilość połączeń jest dodanie małych trików, które zwiększą konwersję na stronie / miejscu / czy popupie gdzie dana osoba zamawia połączenia.
Po pierwsze, uwzględnij social Proof – ilość osób, które zamówiły połączenia czy rozmawia obecnie.
Po drugie, informuj użytkowników, kiedy mogą spodziewać się połączenia, to też da im poczucie pewności i doda kilka procent do zwiększenia konwersji.
I ostatnie.
Spróbuj wykorzystać WOW efekt, żeby zamówienia połączenia zmieniło się w grę – w CallPage my oferujemy połączenia w 28 sekund i w połączeniu z poprzednim punktem o social proof do daje bardzo wysoki w porównaniu do zwykłego formularza współczynnik konwersji.
Jako podsumowanie
Jeśli doszedłeś do tego miejsca, to na 100% jesteś osobą, której jednak zależy na telefonach od potencjalnych klientów. To dobrze. Mam nadzieję, że ten tekst był dla Ciebie przydatny i dzięki niemu wdrożysz niektóre rozwiązania u siebie w firmie.
Pewnie też zauważyłeś, że jako przykład w niektórych punktach podaję narzędzie CallPage, które pozwala na generowanie o 75% więcej telefonów ze strony m.in. dzięki funkcjonalności, która jest opisana w tekście: efekt wow, social proof, generowanie kontaktów poza godzinami pracy.
Jeśli jeszcze nie wypróbowałeś CallPage na swojej stronie, to zachęcam Cię do tego. Możesz zacząć 7-dniowy bezpłatny test narzędzia i zobaczyć realne efekty zwiększenia ilości połączeń przychodzących od potencjalnych klientów.
CallPage zwiększa liczbę rozmów sprzedażowych i leadów generowanych ze stron internetowych. Zamów prezentację CallPage lub wypróbuj nasze narzędzie za dramo przez 7 dni.
Autor tekstu: Sergey Butko
Digital Marketer, współtwórca CallPage i Certifier (infrastruktura do zarządzania cyfrowymi certyfikatami). Uczęstnik listy Forbes 30 Under 30 Europe. Doświadczenie i wiedze zdobywał realizując projekty marketingowe w firmach konsultingowych oraz tworząc strony internetowe po godzinach. Pasjonuje się optymalizacją współczynnika konwersji i inteligentnymi sposobami na generacje leadów.
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- up lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy