Jak pozyskać klienta w 5 krokach dzięki Facebook Lead Ads
Facebook Lead Ads, czyli reklama na Facebooku z celem zdobycia kontaktu do potencjalnego klienta, to świetne narzędzie do pozyskiwania leadów dzięki skróconej ścieżce i zminimalizowaniu liczby kroków, które musi podjąć potencjalny klient. Kontakty pozyskujemy „wewnątrz” Facebooka, bez konieczności przekierowywania potencjalnego klienta na zewnętrza stronę czy landing page. Miriam Witych-Gusowska z agencji Webmetro przygotowała obszerną instrukcję, jak w 5 krokach zaplanować efektywną kampanię z wykorzystaniem reklamy na Facebooku, pozyskującą klientów niskim kosztem. Zapraszamy!
Jak pozyskać klienta z Facebook Lead Ads?
Facebook Lead Ads czyni proces pozyskiwania nowych klientów za pomocą reklamy Facebooka prostszym i szybszym, a przy umiejętnym korzystaniu z optymalizacji reklam – tańszym. Dzięki temu, że formularz kontaktowy znajduje się na reklamie na Facebooku i zawiera automatycznie uzupełnione dane, konwersja jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku reklam z celem „ruch” (które po kliknięciu kierują na zewnętrzny adres).
Zobacz, jak skutecznie pozyskiwać klienta dzięki temu narzędziu na podstawie kampanii, która zbierała zapisy na wideo-kursy AdWords.
Oto jak działa reklama na Facebooku z celem „Pozyskiwania kontaktów”:
Do ścieżki reklamy na Facebooku możesz dodać jeszcze jeden ekran – tzw. ekran powitalny, o czym później. W przypadku naszego kursu postawiliśmy na krótkie, pięciosekundowe wideo. Skutecznie przyciągało uwagę i zgodnie z najnowszymi wskazówkami Facebooka – nie przekraczało 15 sekund.
Ważną zaletą Facebook Lead Ads jest to, że pozyskanie kontaktu do klienta jest zdecydowanie tańsze, niż przy stosowaniu innych form reklamowych. W przypadku reklam Webmetro koszt pozyskania kontaktu spadł o 96%, w porównaniu do kosztu kontaktów pozyskiwanych przez landing page.
Co więcej jest do 22 razy niższy, niż w podczas pozyskiwania kontaktu poprzez reklamę w Google. Brzmi dobrze? Przejdźmy do konkretów tego, jak pozyskać klienta dzięki reklamie na Facebooku.
Krok 1: Ustalenie celu i budowa lejka sprzedażowego
Aby reklama na Facebooku pozyskująca kontakty przynosiła naprawdę dobre efekty i przede wszystkim prowadziła do konkretnych zysków, jej kreację najlepiej zacząć od ustalenia celu oraz ścieżki, która do niego doprowadzi. Innymi słowy, proces zaczynamy od utworzenia lejka sprzedażowego.
Przykładowy lejek sprzedażowy reklamy na Facebooku obejmuje standardowo kilka etapów:
1. Wartościowa próbka produktu za darmo (lead magnet)
Podczas pierwszego kroku reklamy na Facebooku najlepiej, jeśli zainteresujemy odbiorcę wartościowym produktem lub usługą, którą otrzymuje za darmo. Może to być darmowy udział w pierwszym module kursu, bezpłatny e-book, konsultacja gratis. Ważne, aby proponowany produkt lub usługa zainteresowały i zaangażowały odbiorcę i pokazały dalsze możliwości.
Przykład darmowej próbki: darmowa kawa wręczana co jakiś czas klientom restauracji typu McDonald.
2. Atrakcyjny miniproduktKolejny krok w Facebook Lead Ads to zaproponowanie produktu lub usługi za określoną opłatą, która nadal będzie niska, ale przy skalowalnym wzroście sprzedaży przynosząca zyski. Może to być miniprodukt za 5, 7 czy 11 złotych, w którym potencjalny klient zobaczy już konkretną wartość – i zapragnie więcej. Na tym etapie lejka reklamy na Facebooku naturalnie część odbiorców rezygnuje, ale zaangażowani przechodzą dalej.
Kolejny etap lejka, miniprodukt – np. cheeseburger czy rogalik w atrakcyjnej cenie proponowany do kawy lub napoju.
3. Właściwy produkt i domknięcie sprzedaży
Ostatni etap lejka to sprzedanie docelowego produktu lub usługi w pełnej cenie. Do tego momentu dociera tylko określony procent odbiorców, którzy zamieniają się w wartościowych klientów.
Przykład produktu docelowego – sprzedawca proponuje powiększenie zestawu o dodatkowe produkty czy powiększone frytki. Trudno odmówić!
Etapy lejka sprzedażowego można rozwijać lub skracać. Aby zobrazować to na konkretnym przykładzie zobacz, jaki lejek zaprojektowaliśmy dla naszego kursu Google Ads:
- Dostęp do bezpłatnego udziału w 5 wideo-lekcjach kursu (pierwszy z pięciu modułów), który odbiorca uzyskiwał po podaniu adresu mailowego w reklamie Facebook Lead Ad.
- Lekcje kursu zamieszczone są też na witrynie internetowej, na której uczestnik może zobaczyć pozostałe moduły i wykupić udział od razu po zakończeniu (skrócona wersja lejka).
- Uczestnicy kursu otrzymywali linki do 5 kolejnych lekcji na podanego maila. Ostatniego dnia na ich skrzynki wysyłana była specjalna propozycja wykupienia udziału w całym kursie w promocyjnej cenie. Dokładny opis, licznik wskazujący, ile czasu propozycja jest aktualna i przycisk kierujący do płatności zamieszczone były na landing page’u (rozszerzona wersja lejka).
- Po zakończeniu kursu uczestnicy otrzymują cykliczne wiadomości z wartościowymi poradami dotyczącymi prowadzenia biznesu w Internecie, co pewien czas dostając specjalne promocje.
Projekt lejka zależy od profilu działalności Twojego biznesu. Kluczową zasadą jest, aby na początku zachęcić odbiorcę realną korzyścią, dzięki której przekaże swoje dane do dalszego kontaktu.
Krok 2: Wybór grupy docelowej reklamy na Facebooku
Aby utworzyć reklamy w kampanii pozyskującej kontakty na Facebooku, załóż nową kampanię z celem „Pozyskiwanie kontaktów”.
Wybór celu kampanii w menedżerze reklam, źródło: Facebook.com
Po utworzeniu kampanii reklam na Facebooku standardowo dodaj jej nazwę, wybierz stronę, której ma ona dotyczyć, i rozpocznij tworzenie zestawu reklam.
Dodając grupę docelową dla Twojej reklamy pozyskującej klientów na Facebooku, korzystaj z opcji dopasowywania i zawężania odbiorców. Wybierz konkretne lokalizacje i określ w promieniu ilu kilometrów Twoja kampania reklam na Facebooku z celem „Pozyskiwania kontaktów”, ma być aktywna, wytypuj wiek, płeć i kryteria targetowania.
Jeżeli Facebook zasygnalizuje, że Twoja grupa jest zbyt ogólna, wykorzystaj opcje „Wyklucz” lub „Zawęź”.
Przykład persony, do której kierowaliśmy reklamę kursu Google Ads: mężczyzna mieszkający w dużym mieście, w wieku 35-44 lat, interesujący się Google Ads. Dodatkowo nasz odbiorca interesował się motywacją i reklamą internetową. Źródło: Facebook.com
Wyobraź sobie, że dzięki nowej kampanii reklam na Facebooku będą się do Ciebie zgłaszać osoby podobne do tych, dzięki którym Twoja firma zarabia najwięcej. Okazuje się, że po poświęceniu czasu na analizę, jest to zdecydowanie możliwe! Zobacz, jak utworzyć personę do reklamy na Facebooku pozyskującej kontakty w kilku krokach:
- Wybierz sobie kliku klientów, z którymi pracowało Ci się najłatwiej, składali najwięcej zamówień, zarabiałeś dzięki współpracy z nimi.
- Pogrupuj ich zgodnie z Twoimi preferencjami – na przykład według płci, wieku albo profilu zachowań. Dobierz taki podział, który najlepiej odwzoruje Twoje zamierzenia odnośnie do kampanii – na przykład czy chcesz skierować inną ofertę do kobiet i mężczyzn, do dorosłych i nastolatków, a może do B2B i B2C.
- Wybierz powtarzające się cechy demograficzne – np. przedział wiekowy, lokalizację, i zastanów się, czy poszczególnych grup nie łączą zbliżone zainteresowania lub zachowania.
- Skup się na zgłaszanych klientów potrzebach i celach, które chcą osiągnąć. Przeszukaj w tym celu Twoją skrzynkę mailową, fanpage’a, komentarze itd. – wszystkie miejsca, gdzie Twoi odbiorcy zostawiają pytania i wątpliwości.
- Wybierz wszystkie powtarzające się cechy i utwórz personę do Twojej reklamy. Staraj się by dobrze odwzorowała Twoje zamierzenia, a jednocześnie nie była zbyt wąska. Gotowe!
Przykład persony, którą można utworzyć na potrzeby reklamy dzięki opcjom targetowania na Facebooku.
Kiedy utworzysz już właściwą grupę docelową, ustalisz budżet (warto testować budżety dzienne) i harmonogram, zastanów się, czy Twój potencjalny klient chętniej wypełni formularz reklamy na Facebooku na komputerze, czy może na telefonie. Możesz wybrać również obie opcje albo dodatkowo włączyć Instagram.
W przypadku reklamy kursów AdWords, odbiorcy chętniej wypełniali formularze mobilne, źródło: Facebook.com
Krok 3: Tworzenie reklamy na Facebooku
Dobra kreacja reklamowa, która pomaga pozyskać klienta dzięki reklamie na Facebooku, trzyma się kilku zasad. Spójrz na nasz schemat, który sprawił, że formularze Webmetro wypełniało o 46% więcej odbiorców niż przedtem i na jego podstawie stwórz własną reklamę:
Aby przygotować reklamę z wideo w treści, możesz skorzystać z dostępnego na Facebooku edytora. Aby utworzyć własne wideo w formie pokazu slajdów, użyj opcji „Pokaz slajdów”.
Pokaz slajdów pozwala na tworzenie krótkich filmów z wykorzystaniem własnych zdjęć lub użycia gotowej bazy grafik na Facebooku. Do zdjęć można dodawać tekst i darmową muzykę. Źródło: Facebook.com
Treść wideo lub grafiki użytej w reklamie na Facebooku powinna ściśle odnosić się do Twojego produktu, lub usługi, bo tekst to prezentacja korzyści. Warto, aby tekst był krótki, przejrzysty i informował o tym, co odbiorca dostanie, jeśli zdecyduje się kliknąć przycisk na reklamie na Facebooku.
Po dodaniu do reklamy tekstu, nagłówka, grafik oraz linków przychodzi czas na kolejny, bardzo ważny etap Facebook Lead Ads: utworzenie formularza dla odbiorców.
Krok 4: Tworzenie formularza kontaktowego w reklamie na Facebooku
Utworzenie nawet najbardziej kreatywnej i angażującej reklamy na Facebooku, kierowanej do odpowiedniej grupy docelowej, we właściwym miejscu i czasie może nie przynieść pożądanych efektów, jeśli finalny krok – formularz pozyskiwania kontaktów – jest zbudowany niewłaściwie.
Poznaj kilka wskazówek, które uczynią Twój formularz reklamy na Facebooku skutecznym:
- Dodaj jak najmniej pół do wypełnienia. Z każdym kolejnym polem spada prawdopodobieństwo, że lead wypełni Twój formularz.
- Unikaj niepotrzebnych informacji, postaw na przejrzystość.
- Zapewnij odbiorcę, że jego dane są u Ciebie bezpieczne.
Tworzenie formularza do reklamy generującej kontakty odbywa się w kilku krokach.
Formularze reklam na Facebooku tworzy się w tym samym miejscu, w którym tworzy się reklamę. Aby wygenerować formularz, kliknij przycisk „Nowy formularz”. Wejdź w ustawienia i zmień język formularza na polski. Następnie wypełnij pola zgodnie z Twoim celem tak jak na przykładzie:
Tak wygląda tworzenie „ekranu powitalnego” w menedżerze reklam. Z tego kroku można zrezygnować, aby po kliknięciu przycisku odbiorcy od razu wyświetlał się formularz. Źródło: Facebook.com
Kolejnym etapem tworzenia reklamy na Facebooku jest wybór odpowiednich pytań do pół formularza. Do wyboru jest tutaj pokaźna lista gotowych pytań oraz opcja dodania własnych, niestandardowych. Oto kilka przykładowych pól:
- Adres e-mail
- Imię i nazwisko
- Imię
- Numer telefonu
- Adres pocztowy
- Miasto
- Płeć
Opcji jest zaskakująco wiele: w formularzu reklamy na Facebooku możesz zapytać odbiorcę nawet o jego stosunek do służby wojskowej. Po wybraniu pytań przejdź dalej: do niezbędnego kroku, jakim jest dodanie linku do polityki prywatności Twojej firmy.
Formularz Lead Ads zostanie zaakceptowany dopiero wówczas, gdy znajdzie się w nim właściwy link do polityki prywatności.
Zostaje już tylko wypełnienie ekranu z podziękowaniem – wystarczy, że wkleisz tam link do swojej strony internetowej. Gotowe! Złóż zamówienie.
Krok 5: Dodanie klienta do lejka i zamknięcie sprzedaży dzięki reklamie na Facebooku
Kiedy utworzysz gotową kampanię z formularzem i Facebook zaakceptuje Twoje reklamy, w krótkim czasie na Twoim koncie powinny zbierać się pierwsze kontakty. Aby je pobrać, możesz zintegrować Facebooka ze swoim systemem CRM lub postąpić prościej – regularnie pobierać kontakty ze swojej strony na Facebooku. Aby to zrobić:
- Zaloguj się na Facebooka i przejdź do swojego fanpage.
- Wybierz sekcję „Narzędzia do publikowania”.
- Przejdź do „Biblioteki formularzy”.
- Kliknij przycisk „Download”. Gotowe!
Wskazówka: Trzeci sposób na pobieranie kontaktów to przejście do Managera Reklam i wybranie konkretnej kampanii do podglądu. Aby pobrać kontakty, należy wejść w zestaw reklam, w którym wyświetlają się nasze reklamy, po czym wyświetla się następujący widok:
Aby pobrać kontakty, kliknij podświetlony napis „Kontakty (formularz)” i pobierz listę kontaktów w postaci arkusza Excel.
Pozyskanie kontaktów do klientów na Facebooku to szansa, aby przekształcić odbiorców reklamy w klientów. Od tego momentu wszystko jest w Twoich rękach – sposób, w jaki poprowadzisz swój lejek sprzedażowy to podstawa.
Dokładnie przemyśl, czy chcesz uzyskiwać numery telefonów (krótsza ścieżka sprzedażowa), adresy mailowe (możliwość wysyłania follow-upów z kolejnymi propozycjami z lejka), czy może inne dane.
To już wszystkie informacje, które chciałam przekazać Ci na temat pozyskiwania nowych klientów przez Facebook Lead Ads.
Chcesz pozyskiwać więcej leadów z Facebook Ads? Wypróbuj CallPage i zintegruj nasze narzędzie z reklamami w social mediach. Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 14 dni!
Sprawdź również:
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy