Explore otherproducts
6 min

Jak pozyskaliśmy 3600 zagranicznych klientów i 600 000 zł w tydzień. Case Study CallPage

Jak wprowadzić produkt na rynek zagraniczny? Dzielimy się case study, w którym opisujemy, jak udało nam się pozyskać 3600 zagranicznych klientów na kwotę 600 000 zł w jeden tydzień.

Sergey Butko
28.06.2017

CallPage pomagamy pozyskiwać więcej leadów telefonicznych ze strony internetowej i generować połączenia od potencjalnych klientów w 28 sekund. Dwa lata temu wystartowaliśmy z naszym produktem na polskim rynku, który bardzo pozytywnie zareagował na nasze narzędzie i w pierwszym kwartale 2017 roku CallPage w Polsce zdobył jednoznaczną pozycję lidera w Polsce, wśród podobnych rozwiązań.  

Zdaję sobie sprawę, że to brzmi  nieskromnie, ale taka prawda i ta sytuacja pozwoliła nam myśleć o ekspansji zagranicznej i przekształceniu się z  lokalnego w globalnego gracza na rynku technologicznym. Zgodnie z myślą, że w dzisiejszych czasach, żeby odnieść sukces, każdy startup technologiczny musi myśleć globalnie.  Jak się to się mówi: Go global or go home.

Pomimo wykorzystywania przez nas klasycznej ekspansji marketingowej, czyli zatrudniania ludzi z lokalnych rynków, inbound i outbound marketingu, postanowiliśmy wykorzystać metody growth hackingu. Pomogło nam to w bardzo krótkim czasie osiągnąć wyniki, które inne firmy czasem próbują uzyskać przez lata. 

W tym artykule podzielę się naszym doświadczeniem i pokażę krok po kroku, jak wykonaliśmy to w praktyce.

WYPRÓBUJ MOŻLIWOŚCI CALLPAGE! ROZPOCZNIJ TEST!

Kampanie na Product Hunt

Product Hunt to platforma, służąca do prezentacji nowych produktów, projektów i start-upów, gdzie ogromną moc ma społeczność, która ocenia i głosuje na wybrane produkty/firmy. Wśród polskich start-upów, które miały kampanię na PH, znajdują się m.in.: UXPin, Estimote, Brand24 czy LiveChat.  

Od samego początku uruchomienia wersji anglojęzycznej CallPage, zrobiliśmy 2 kampanie na Product Hunt.  Dla pierwszej  i drugiej wersji produktu uzbieraliśmy ponad 300 głosów (up vote) oraz dużo jakościowej informacji zwrotnej od zagranicznych klientów. Dało nam to nadzieję, że na rynkach zagranicznych też się uda.

Po tych kampaniach dalej próbowaliśmy „podbić” rynek zagraniczny i dostać tz. market proof poprzez różne działania marketingowe,  ale równocześnie szukaliśmy możliwości szybszego wejścia na inny poziom i skalę działania. Tą możliwością okazała się dla nas platforma AppSumo.com.

Kampania na AppSumo

AppSumo.com to strona, na której dwa razy w tygodniu pojawiają się oferty na różne produkty technologiczne z bardzo wysoką zniżką. Czyli jest to swego rodzaju Groupon dla ofert od spółek technologicznych. Nie udało się nam znaleźć przykładu polskiej firmy, która robiłaby kampanię na tej platformie. Ze światowych graczy warto wymienić: Shopify, Piktochart czy KISSinsights. Postanowiliśmy spróbować znaleźć się w ich gronie 🙂

Tak wyglądała kampania CallPage w AppSumo.

Jakie wyniki uzyskaliśmy z kampanii?

  • ponad 3600 sprzedanych pakietów CallPage na kwotę 600 000 zł.

Konto CallPage na platformie AppSumo.

  • 4400 założonych kont w systemie przez użytkowników z USA, UK i Australii.
  • Ponad 800 zostawionych opinii i komentarzy.

Komentarze użytkowników podczas kampanii.

  • Miejsce w TOP 15 najlepiej sprzedawanych narzędzi na platformie za cały czas.
  • Wiadomości od 6 różnych funduszy z USA i Europy, którzy znaleźli nas przez platformę.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego wyniku, zaprzyjażnione firmy z branży pytają nas, jak to zrobiliśmy. Dlatego też postanowiliśmy opisać to w formie wskazówek i odpowiedzi na pytania.

Co trzeba wiedzieć o przygotowaniu do kampanii?

Ile trwały przygotowania do wejścia na AppSumo?

Proces przygotowywań trwał przez 1,5 miesiąca. Zajął około 40  godzin roboczych. Co trzeba zrobić, żeby dostać się na AppSumo?

Żeby zgłosić produkt, wystarczy uzupełnić formularz dostępny na stronie: http://www.appsumo.com/

WSKAZÓWKA #1: 

Warto pamiętać, że rozpatrywanie takiego zgłoszenie może zająć do kilku miesięcy. Dlatego po jakimś czasie od przesłania zgłoszenia, warto skontaktować się z kimś z AppSumo bezpośrednio przez LinkedIn czy e-mail. Nam udało się nawiązać kontakt przez osobę, która już wcześniej wprowadzała produkt na platformę.

Jak wyglądają negocjacje po nawiązaniu kontaktu?

Proces negocjacji i ustaleń odbywał się przez Skype. Od tych rozmów zależy, czy produkt pojawi się na platformie i na jakich warunkach to się odbędzie. Dlatego należy przywiązać do tych rozmów dużo uwagi.

Jakie wymagania ma AppSumo względem produktu?

Najwięcej uwagi zwracają na to, co firma może zaoferować dla użytkowników AppSumo oraz jaki poziom pomocy (support) jest w stanie zapewnić (żeby upewnić się, czy wytrzymamy napływ klientów, który przyjdzie od nich).

WSKAZÓWKA #2

W trakcie rozmów postarajcie się jasno wytłumaczyć: na czym polega wasz produkt/usługa, na czym polega wasza oferta i czym się wyróżnia od zwykłej oferty. Opiszcie również, jaki macie plan na wsparcie użytkowników, np. ile osób będzie obsługiwało support.

Czy AppSumo pobiera prowizję od sprzedaży?

Podczas rozmów ustalacie także procent prowizji. Uprzedzam, że prowizja jest wysoka, ale można ją negocjować.

Co się dzieje po zakończeniu rozmów?

Po ustaleniu wszystkich warunków dostaniecie maila z podsumowaniem od przedstawiciela AppSumo.

Przygotowywania do startu

Celem naszej kampanii był szybki wzrost liczby zainstalowanych widgetów u zagranicznych klientów.  Po pierwsze, chcieliśmy zdobyć “market proof” z poszczególnych rynków takich jak: USA, UK, Austalia  i Irlandia. Po drugie nasz produkt, rozchodzi się wiralowo. Naszym głównym kanałem pozyskania klientów jest przejście na stronę z linków Powered by CallPage, które znajdują się na każdym zainstalowanym widgecie  klienta. Im więcej mamy zainstalowanych widgetów, tym więcej przejść z linków na nasze landing page’e i więcej nowych rejestracji i klientów.

Chcieliśmy,  żeby ludzie nie tylko kupili nasz produkt, ale też zaintalowali na stronę i zaczęli z niego aktywnie korzystać. Z tego powodu zorganizowaliśmy dwa webinary edukacyjne, które odbyły się w trakcie kampanii specjalnie dla użytkowników AppSumo. Przygotowaliśmy też filmiki edukacyjne, które były dostępne przez cały czas w panelu aplikacji od razu po rejestracji. 

Wzmocnienie supportu i przygotowania techniczne

Przed startem kampanii musieliśmy też wzmocnić dział supportu. Na okres kampanii zasililiśmy go kilkoma osobami z marketingu i sprzedaży, żeby odpowiadać na pytania 24/7. 

Jeśli chodzi o techniczne przygotowania – dział IT dodał po kilka serwerów na Amazonie oraz przetestował całą architekturę, żeby serwis wytrzymał napływ użytkowników.   

Przebieg kampanii

Dzień rozpoczęcia kampanii nie przynosi dużych wyników – jest to tzw. pre launch, kiedy produkt już znajduje się na platformie, ale nie jest jeszcze specjalnie promowany. Wszystko, co najciekawsze odbywa się o 6 rano w poniedziałek, kiedy rusza wysyłka w bazie mailingowej AppSumo, licząca prawie 1 mln adresów.

WSKAZÓWKA #3:

Warto być przygotowanym, że 24 godziny po wysyłce będziecie dostawali bardzo dużo zapytań, komentarzy, wzmianek, na które trzeba na bieżąco odpowiadać. Po pierwszej wysyłce w ciągu dnia dostaliśmy ponad 200 zapytań w Intercome w naszej aplikacji. Do tego dochodzą jeszcze maile, zapytania na fanpage’u, zapytania i komentarze na stronie AppSumo, więc przyznaję, że zespół był zmęczony i nawet nieograniczona kawa, pieczywo i energetyki w biurze nie za bardzo pomogło 😉  Dodatkowo duża liczba zapytań przychodzi dzień przed końcem akcji, kiedy następuj druga wysyłka w bazie mailingowej – do tego polecam też  przygotować się i zregenerować siły.  

Kilka ważnych uwag do przebiegu kampanii:

  • Odpowiadajcie na każdy komentarz i każdą wzmiankę, nie zostawiajcie nic bez uwagi.
  • Starajcie się odpowiadać szybko. Żeby trzymać wysokie tempo odpowiedzi i ich spójność, odpisywaliśmy na komentarze z jednego konta. Jak ktoś z teamu zaczynał odpowiadać na pytania, to informował o tym pozostałe osoby, żeby nie było bałaganu.
  • Jeśli ktoś zgłasza pytanie na maila czy przez Intercome i udało się rozwiązać problem, poproście, żeby zostawił opinię na AppSumo. Publiczne opinie od innych użytkowników, którzy skorzystali z produktu, wpływają na konwersję i zakup produktu.

Przykład prośby o pozostawienie komentarza.

  • Dodawajcie do komentarzy link na landing page, na którym można zapisać się na webinary edukacyjne.

Przykład komentarza.

  • Włączcie remarketing na osoby, które odwiedzają waszą stronę podczas kampanii, żeby zwiększyć liczbę rejestracji.

Po przeprowadzeniu kampanii

Pieniądze z kampanii są wypłacone w ciągu 60 dni. Jeśli dobrze przygotujecie się do kampanii i zrobicie wszystko prawidłowo, to liczba rejestracji i klientów będzie rosła również po jej przeprowadzeniu.  U nas liczba organicznych rejestracji z rynków anglojęzycznych w czerwcu jest o 260%, dzięki przejściom, które dostajemy z nowych widgetów oraz pozytywnemu PR-owi, który dała nam cała kampania.

Podsumowanie

Ważne, żeby kontynuować rozmowę z nową grupą klientów, którą pozyskacie, ponieważ łatwo ją zmienić w lojalnych i zaangażowanych klientów. My na przykład zaoferowaliśmy pozyskanym klientom uczestnictwo w programie partnerskim i część z nich obecnie zostało partnerami, którzy polecają i sprzedają nasz produkt dalej.

Autor tekstu: Sergey Butko 
Digital Marketer, współtwórca CallPage i Certifier (infrastruktura do zarządzania cyfrowymi certyfikatami). Uczęstnik listy Forbes 30 Under 30 Europe. Doświadczenie i wiedze zdobywał realizując projekty marketingowe w firmach konsultingowych oraz tworząc strony internetowe po godzinach. Pasjonuje się optymalizacją współczynnika konwersji i inteligentnymi sposobami na generacje leadów.

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 17 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy