Explore otherproducts
7 min

Jak pozyskiwać więcej klientów ze strony w branży moto. 7 porad

Odkryj sekrety zwiększania konwersji w branży motoryzacyjnej dzięki naszym wskazówkom dotyczącym optymalizacji strony i efektywnego wykorzystania reklamy online. Dowiedz się, jak skutecznie przyciągnąć więcej klientów, nie zwiększając wydatków na reklamę!

Sergey Butko
16.05.2016


Według badania AdEx – realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, wydatki na reklamę online w 2015 roku przekroczyły 3 miliardy złotych. Co ciekawe najwięcej wydała branża motoryzacyjna (ponad 20% udziału).

Kierowanie ruchu na stronę będzie jednak nieskuteczne, jeśli nie będzie ona odpowiednio zoptymalizowana pod kątem konwersji. Przygotowaliśmy wskazówki, które pomogą pozyskać więcej klientów ze strony internetowej, dzięki optymalizacji współczynnika konwersji.

Co musisz wiedzieć o optymalizacji współczynnika konwersji?

Na chwilę wróćmy jeszcze do przywołanych wcześniej wyników badań i sprawdźmy, czy branża motoryzacyjna rzeczywiście intensywnie wykorzystuje reklamę online. Dla testu wpisaliśmy w wyszukiwarkę „dealer samochodowy kraków”.

Okazuje się, że jeśli spojrzymy na płatne wyniki wyszukiwania w Google, szybko stwierdzimy, że jest to prawda! 

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-1.webp

Warto również dodać, że sugerowana stawka za jedno kliknięcie (CPC) w taką reklamę wynosi 2,53 zł. Jeśli więc będziemy chcieli uzyskać 1000 kliknięć w reklamę, zapłacimy 2 530 zł (bez marży dla agencji itp.).

Z tym że taki ruch jest zbyt mały, żeby pozyskać klientów.

Dealerzy nie inwestują też w optymalizację stron, na które kierują reklamę. Spójrz, jak zostało to rozwiązane na obrazku poniżej – strona nie jest dostosowana do tego, żeby zachęcić użytkownika do wykonania akcji. 

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-2.webp

  1. Będziesz generował stały zysk: np. jeśli uda się zwiększyć wskaźnik konwersji o 10%, co miesiąc zyskujesz 10% więcej konwersji bez generowania dodatkowego ruchu.
  2. Spada koszt pozyskiwania klienta – przy tych samych wydatkach na reklamę pozyskasz więcej klientów. To znaczy, że z każdej zainwestowanej w przyciągnięcie dodatkowego ruchu złotówki, wypracujesz większy zysk. 

Te ogromne kwoty wydawane na reklamę oraz fakt, że mamy klientów z tej branży, zainspirowało mnie do napisania tego artykułu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jak poprawić współczynnik konwersji na Twojej stronie.

1. Wyznacz konkretny cel 

Ludzie zazwyczaj nie kupują samochodu bezpośrednio przez Internet. Dlatego też na stronie internetowej warto skupić się na takim celu, który pozwoli uzyskać jak najwięcej konwersji. W tym przypadku będzie to pozyskanie leada, czyli:

  • zapis na jazdę próbną
  • prośba o kontakt
  • rezerwacja samochodu 
  • zapytanie ofertowe
  • obliczenie raty itp. 
     

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-3.webp
 

2. Skróć formularze kontaktowe

Zmniejszanie liczny pól w formularzu to standardowe działanie służące do optymalizacji współczynnika konwersji. Warto zastanowić się, czy wszystkie dane, których wymagasz od potencjalnego klienta, są rzeczywiście niezbędne.

Jeśli nie, po prostu ogranicz je do minimum. Wrażenie mniejszej liczby pól uzyskasz również za pomocą wizualnych sztuczek, np. zamiast jednej kolumny do wypełnienia zastosuj dwie (jak na obrazku poniżej).

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-4.webp

3. Dodaj automatyczne uzupełnienie formularzy

Kolejnym ze sposobów na zwiększenie konwersji na stronie jest możliwość uzupełnienia formularza za pomocą kont w mediach społecznościowych (np. Facebook, czy LinkedIn). Jest do duże ułatwienie dla użytkowników, szczególnie gdy korzystają z urządzeń mobilnych. 
callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-5.webp

Dla branży motoryzacyjnej bardzo dobrym rozwiązaniem będzie również wykorzystanie w formularzu pola z możliwością wyboru modelu samochodu.  

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-6.webp

4. Dodaj domyślnie zaznaczone pola

Jeśli wykorzystujesz formularze, musisz dodać pola ze zgodami na przetwarzanie danych osobowych. Gdy pola będą już zaznaczone, wyręczysz użytkownika z wykonania kolejnej czynności. To drobnostka, ale właśnie takie małe rzeczy budują pozytywne doświadczenie użytkownika.

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-7.webp

5. Dostosuj formularze pod urządzenia mobilne

W 2016 roku nie powinniście się już zastanawiać nad tym, czy warto dopasować stronę www do wyświetlania na urządzaniach mobilnych. Dziś powinniście się zastanowić: „Jakim cudem moja strona tak okropnie wygląda smartfonach?”. W szczególności pamiętaj, żeby sprawdzić, czy formularze wyświetlają się poprawnie.

6. Wykorzystuj pop-upy i exit pop-upy (… z umiarem!)

Wypróbuj narzędzia takie jak: CallPage (do szybkiego oddzwaniania do klientów) lub SumoMe – do budowania bazy mailingowej. Dzięki nim pozyskasz dane kontaktowe od osób odwiedzających stronę. Bardzo ważne jest jednak to, żeby pop-upy nie przeszkadzały odbiorcom na stronie.

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-8.webpcallpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-9.webp

7. Stwórz zachęcający call-to-action

Nie ograniczaj tekstu call-to-action jedynie do wyrazów typu: „Wyślij”, „Zamów”. Na większości stron www znajdziesz właśnie takie. Warto przetestować bardziej rozbudowany komunikat jak np. na obrazku poniżej. Mocny i zachęcający CTA wpływa na konwersje, pozwala wyróżnić się i zwiększyć klikalność przycisku na stronie.

callpage-Jak-pozyskiwac-wiecej-klientow-ze-strony-w-branzy-moto-10.webp

Na zakończenie polecamy nasz darmowy poradnik, gdzie znajdziecie jeszcze więcej wskazówek na temat optymalizacji współczynnika konwersji.

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy