Jak zrobić dobre wrażenie na klientach online? 8 prostych zasad
Na pewno zdarzyło Ci się kiedyś znaleźć na stronie www jakiejś firmy i coś sprawiło, że nie potrafiłeś znaleźć na niej tego, czego szukałeś? Brak danych kontaktowych, czy źle skonstruowana nawigacja – to wszystko wpływa na odbiór firmy przez klientów. Możesz włożyć wiele wysiłku w pozyskiwanie i obsługę klientów, ale i tak najbardziej liczy się pierwsze dobre wrażenie. Jak zrobić dobre wrażenie na klientach, odwiedzających stronę internetową?
Osiem zasad pierwszego wrażenia o sklepie internetowym
Zwiększenie sprzedaży w firmie to cel, który stawia sobie większość przedsiębiorców. Niezależnie od branży, odpowiednie techniki mogą znacząco wpłynąć na wyniki finansowe. Czasami wystarczą drobne działania, które miło zaskoczą odwiedzających stronę firmową. Jak zwiększyć sprzedaż? Jeśli poprawisz stronę www tak, aby klienci łatwiej znajdowali informacje, zyskasz przewagę nad konkurencją.
Możesz też wykorzystać kilka, z pozoru drobnych rzeczy, które wywołają pozytywne wrażenie na odwiedzających stronę i zachęcą ich do bezpośredniego kontaktu. Przygotowaliśmy osiem inspiracji i przykładów, które wg mnie są warte naśladowania. Zapraszamy!
1. Proponuj kontakt telefoniczny odwiedzającym Twoją stronę internetową
Zaoferowanie możliwości kontaktu telefonicznego, jeszcze zanim klient o tym pomyśli, to skuteczny sposób na pozyskanie klienta. Rozmowa telefoniczna pomoże rozwiać wątpliwości potencjalnych klientów i skłonić ich do dokonania zakupu. Dlatego warto zamieszczać na stronie internetowej kontakt telefoniczny, szczególnie na podstronach istotnych pod kątem sprzedaży.
Przykład:
Spójrz na przykład strony Znany Lekarz Firma oferuje wsparcie telefoniczne lekarzom, którzy wchodzą na stronę z cennikiem usług serwisu (co podkreślono w komunikacie). Po chwili spędzonej na stronie, na ekranie użytkownikom pojawia się propozycja kontaktu w ciągu 30 sekund i przedstawienia oferty specjalnej.
Osoby będące na stronie z cennikiem to potencjalni klienci, który prawdopodobnie porównują ceny przed dokonaniem zakupu. Wykorzystanie wtyczki do zamawiania telefonów zwrotnych (tutaj CallPage), pomaga dopiąć umowę z klientem.
www, źródło: www.znanylekarz.pl
2. Pomagaj w szybszym podjęciu decyzji
Klienci często kilkakrotnie przeglądają strony internetowe, zanim podejmą decyzję zakupową. Czasami po prostu nie potrafią dokonać wyboru od razu. Można przyspieszyć ten proces, zamieszczając na stronie firmowej perswazyjne teksty, proponujące kontakt telefoniczny.
Przykład:
Na stronie meble-bogart.pl zamieszczono formularz kontaktowy, który zachęca niezdecydowanych do zrobienia pierwszego kroku poprzez zamówienie kontaktu telefonicznego.
Zamieszczenie na stronie e-sklepu informacji, których poszukują potencjalni klienci, jest równie ważne, jak przewidzenie ich zawahania się przed zakupem i zapobieganie opuszczenia strony.
źródło: www.meble-bogart.pl
3. Kieruj ludzi do właściwych działów
Nic tak nie denerwuje potencjalnego klienta, który dzwoni do firmy, jak przełączanie między różnymi działami. Czasami klienci spędzają godziny, żeby dostać krótką odpowiedź na nurtujące pytanie. Dlatego ułatw im kontakt z wybranym działem, aby jak najszybciej rozwiązać ich problemy.
Przykład:
Firma Polmotor.pl (zajmująca się m.in. sprzedażą samochodów), daje możliwość wyboru salonu, z którego pracownik ma oddzwonić do odwiedzającego stronę. Klikając „Wybierz dział”, użytkownik może wybrać interesujący go salon w danym mieście.
Dzięki możliwości wybrania działu jeszcze przed połączeniem firma oszczędza czas pracowników na odbieranie przypadkowych telefonów i przełączanie rozmówcy między działami w firmie.
Natomiast rozmówca nie traci go na czekanie i może sprawnie rozwiązać sprawę, z którą dzwoni. Szybkie połączenie z odpowiednim działem w firmie robi naprawdę dobre wrażenie!
Przykład wykorzystania widgetu CallPage do przekierowywania użytkowników do różnych działów firmy, źródło: www.polmotor.pl
4. Daj coś na zachętę
Kiedy pozwalasz wypróbować swoje usługi za darmo, klient może je przetestować i zdecydować, czy chce dalej z nich korzystać.
Zamiast prosić o wypełnienie skomplikowanego formularza w celu zapisania się na próbną usługę, można przyspieszyć ten proces drogą telefoniczną – również za pomocą widgetu do zamawiania połączeń zwrotnych.
5. Pomóż opuszczającym stronę
Klienci często przeglądają różne strony w poszukiwaniu rozwiązania konkretnego problemu. Nieistotne jest dla nich, z czyich usług skorzystają, lub w którym sklepie kupią dany produkt. Może się zdarzyć, że odwiedzając twoją stronę, nie znajdą tego, czego szukali. Nie zawsze znaczy to, że tego nie oferujesz.
Po prostu informacje te nie zostały odpowiednio wyeksponowane lub klient je przeoczył. Wtedy warto zatrzymać klienta, oferując mu dodatkową pomoc telefoniczną.
Przykład:
Kiedy użytkownik chce opuścić stronę alfamedycyna.pl, otrzymuje możliwość zamówienia rozmowy telefonicznej. W wiadomości na popupie pojawia się obietnica oddzwonienia jeszcze w tym samym dniu. To ważna informacja, szczególnie dla potencjalnych klientów, którym zależy na czasie.
źródło: www.alfamedycyna.pl
6. Buduj oczekiwanie, pokazując upływający czas
Kiedy klienci wypełniają formularz kontaktowy, oczekują szybkiej odpowiedzi. Nie interesuje ich, jak bardzo zajęty jest dział sprzedaży czy obsługi klienta. Firma, pokazując czas, w którym odpowiada na zapytania, buduje pozytywny wizerunek w oczach klientów.
Co więcej, jeśli uda jej się dotrzymać obietnicy – reakcje klientów będą na pewno entuzjastyczne.
Przykład:
Arkana.pl obiecuje kontakt telefoniczny w ciągu 28 sekund. Klienci lubią testować obietnice firm i być mile zaskakiwani. Podanie bardzo krótkiego czasu odpowiedzi, z pewnością zachęci wielu klientów do sprawdzenia, czy faktycznie firma oddzwoni w ciągu tak krótkiego czasu.
Nie wierzysz? Przetestuj sam, pod czas 14-dniowego okresu próbnego!
7. Daj czas na przygotowanie
Brak odpowiedzi na wypełniony formularz kontaktowy dyskwalifikuje firmę w oczach potencjalnego klienta. Oczekiwany czas odpowiedzi zależy od różnych czynników, m.in. od specyfiki branży, działalności, produktu lub usługi, ale też od preferencji klienta.
Przykład:
Besteo.pl oferuje odwiedzającym stronę kontakt telefoniczny w wybranym momencie.
Dzięki temu klient może sam zdecydować, kiedy chce spodziewać się rozmowy telefonicznej. To dobra praktyka! Klient nie będzie zaskoczony połączeniem i – co więcej – będzie mógł się przygotować do rozmowy.
Przykład wykorzystania CallPage do zamawiania rozmowy przez klienta w wybranym momencie, źródło: www.besteo.pl
8. Pomagaj, nawet kiedy nie pracujesz
Twoja strona internetowa pracuje 24/7. Potencjalni klienci odwiedzają ją o różnych porach dnia również, kiedy Ciebie nie ma w biurze. Co możesz zrobić, żeby ich nie stracić, tylko dlatego, że nie możesz w danej chwili odebrać telefonu?
Przykład:
Odwiedzający stronę www.k1-tc.pl (firma oferująca różnego typu treningi sportowe) poza godzinami pracy biura, może zostawić numer telefonu i zamówić rozmowę w innym terminie. Interaktywny formularz miło zaskakuje odbiorców, którzy nie poczują się zawiedzenie z powodu braku możliwości kontaktu.
źródło: www.k1-tc.pl
A Ty, którą zmianę zamierzasz wprowadzić, żeby zrobić lepsze wrażenie na potencjalnych klientach? Pamiętaj, że nie musisz na to poświęcać dni czy tygodni!
Sprawdź również:
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy