Jak promować sklep internetowy? Postaw na dobry content!
Liderzy e-commerce stawiają na content marketing, a Ty? Zastanawiasz się, jak promować sklep internetowy i osiągać lepsze efekty? W tym artykule znajdziesz 4 podstawowe pomysły na tworzenia treści dla Twojego sklepu.
Jak wypromować sklep internetowy?
Internetowi handlowcy zaczynają rozumieć znaczenie wysokiej jakości contentu w sklepach. Jest to relatywnie tani sposób na zwiększenie konwersji oraz skuteczniejsze dotarcie do klienta.
Dzięki tekstom, zdjęciom, a także materiałom video, budujemy wizerunek marki eksperckiej, znającej się na rzeczy, dodatkowo dajemy też do zrozumienia robotom indeksującym Google, że nasza strona cały czas żyje, a także zawiera poszukiwane przez klientów informacje i dane. Właśnie o tworzeniu takich treści będzie poniższy tekst.
Content, a po co mi to? Kilka ważnych danych
Według badań przeprowadzonych przez Kapost, średni współczynnik konwersji w e-sklepach bez indywidualnych, często spersonalizowanych treści wynosi około 0,5%.
Natomiast w momencie, gdy strona zaczyna korzystać z działań content marketingowych, wskaźnik ten wzrasta prawie do 3%. Raport udostępniony przez Demand Metric mówi, że działania związane z tworzeniem materiałów generują 3 razy więcej leadów niż tradycyjne kampanie marketingowe.
Ponadto tego typu rozwiązania są o 62% tańsze niż inne działania promocyjne. 82% konsumentów ma pozytywną opinię o e-sklepach, w których znajdują unikalne publikacje i poradniki. 60% klientów lubi czytać artykuły na temat ulubionych marek, a 72% z nich uważa, że mają one wpływ na ich przywiązanie do brandu.
Na koniec ostatnia dana statystyczna, tym razem za stroną curata.com – 50% pracowników działów zajmujących się promocją uważa, że content marketing zwiększył widoczność marki w sieci i pozytywnie wpłynął na SEO.
Jak zatem przygotować opisy produktów i kategorii, jak tworzyć treści, aby wspierały promocję sklepu internetowego? To nie jest trudne, wymaga jednak pracy i odrobiny umiejętności. Zaczynamy!
1. Opisy i kategorie
Pierwszym krokiem jest przygotowanie odpowiednich kategorii i opisów produktów. Nie kopiujmy tekstów od innych sprzedawców. To jedna z najgorszych rzeczy, jaką można zrobić, prowadząc sklep internetowy.
Te same opisy to coś, co sprawia, że robot Google traktuje naszą stronę w gorszy sposób. Powielające się teksty mają ogromny wpływ na to, jak wysoko sklep pojawia się w wynikach wyszukiwania. Tworząc materiały do e-sklepu, skupiajmy się na języku korzyści.
Specyfikacja techniczna nie powie klientowi o wygodzie związanej z użytkowaniem produktu. Dlatego warto pokusić się o zdjęcia przedmiotu w jego „naturalnym środowisku” – butów na stopach, torby na ramieniu, koszulki na modelce.
Tworząc treści, zachęcajmy do zakupu, twórzmy wyobrażenie, gdyż w Internecie sprzedajemy obietnicę tego, jaki towar jest. Do tego nie można zapomnieć o kategoriach, które muszą być przejrzyste i łatwe do zaindeksowania przez Google.
Należy pamiętać, że pisanie „pod wyszukiwarkę” nie ma sensu. Stworzenie idealnej treści powinno łączyć ze sobą informację o cechach, wartościach użytkowych oraz o sposobie użytkowania.
Oczywiście, nazwa przedmiotu będzie musiała pojawić się kilka razy w całym tekście, ale „zginie ona” w pozostałych informacjach.
Należy także zadbać o odpowiedni dobór tagów tytułowych. Podstrony muszą mieć unikalne nazwy, które informują klientów, a także roboty indeksujące, co się na nich znajduje. Tytuły definiuje się w tagu <title> w sekcji <head> kodu HTML.
Obecne na rynku platformy sklepowe, w tym też te w modelu SaaS, pozwalają na zmianę tych tagów z poziomu panelu. Przygotowując je, skupmy się na najważniejszych słowach kluczowych dotyczących produktu.
2. Blog dla sklepu
Dobrze prowadzony blog sklepu, na którym pojawiają się opisy produktów, poradniki zakupowe, video prezentacje i inne materiały, pomaga zwiększyć ruch organiczny. Wysokiej jakości treści sprawiają, że to właśnie do nas przychodzą klienci.
Gdy zbliża się Dzień Dziadka, warto przygotować poradnik z propozycjami prezentowymi oraz kodem rabatowym dla czytelników. Dobrze jest opowiadać o produktach w formie infografik, pokazywać nietypowe zastosowanie oferowanych w sklepie towarów.
W takich wpisach nie można zapomnieć o widocznym CTA, które ma przekonać do zakupu lub po prostu pokazać czytelnikom, gdzie mogą zakupić lub obejrzeć interesujący ich przedmiot.
Prowadzenie za rękę czytelników jest ważne, a przede wszystkim skraca drogę do koszyka.
3. Treści video
Video poradniki lub recenzje stały się bardzo modne. W niektórych sklepach można obejrzeć sposoby parzenia kawy lub przygotowania deseru przy pomocy sprzętu kuchennego dostępnego w ofercie. Scenariusze takich materiałów mogą być dowolne.
Video znacznie wydłużają czas spędzony na stronie produktu, a Google chętnie indeksuje materiały filmowe, które mogą zwiększyć szansę pojawienia się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.
W przypadku bloga oraz materiałów filmowych ważna jest jeszcze jedna rzecz. Chodzi o regularność.
Gdy decydujemy się na tworzenie takich materiałów, nie możemy spocząć na laurach. Rzadko aktualizowana strona przestaje być atrakcyjna dla czytelników oraz wyszukiwarki.
4. Recenzje i opinie
Publikacje dodawane przez czytelników także należą do bardzo wartościowych. Klienci mogą bowiem podzielić się opinią o produkcie, a czytelnicy bloga skomentować kolejny wpis.
Budowanie społeczności, która żyje i udziela się online, to wyjątkowy element strategii contentowej. Oddani czytelnicy dadzą się łatwiej przekonać na zakupy w naszym sklepie, poza tym wśród nich znajdą się ambasadorzy marek i osoby polecające nasz portal.
Warto rozejrzeć się po istniejących community i zobaczyć, jak tworzą się te największe i najbardziej oddane. System wystawiania komentarzy powinien być prosty i intuicyjny, a przede wszystkim dostosowany do urządzeń mobilnych,
które często służą klientom do odbierania wiadomości e-mail. Kiedy kupujący nie wstawi komentarza zaraz po tym, jak maili z prośbą do niego dotrze, to później może już tego nie zrobić. Dlatego warto działać mobilnie.
Kierując się powyższymi zasadami, można samemu przygotować opisy produktów, pisać teksty na bloga, nagrywać video. Proces ten można także zlecić firmom zewnętrznym, szczególnie, gdy mamy wiele produktów, a nasze siły są ograniczone.
Warto to zrobić też dlatego, że osoby, które tworzą tego typu materiały, wiedzą, gdzie pojawiają się pułapki, które mogą zaszkodzić naszej platformie.
Sprawdź inne artykuły
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy