Explore otherproducts
6 min

Odkryj możliwości w marketingu z sztuczną inteligencją: Top 5 najbardziej przydatnych narzędzi

Jeśli jesteś jak większość marketerów, szukasz nowych sposobów na zdobycie przewagi  konkurencyjnej. To sztuczna inteligencja na pewno nie umknęła Twojej uwadze. Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja (AI) jest obecnie najbardziej dyskutowanym tematem nie tylko w marketingu.

Agnieszka Włodarczyk
02.03.2023

 

Czym dokładnie jest AI i jak może pomóc Twoim działaniom marketingowym?

W tym artykule przyjrzymy się bliżej, czym jest AI i jakie zastosowanie ma w marketingu. Podzielimy się również pięcioma subiektywnie najlepszymi narzędziami wykorzystującymi sztuczną inteligencję.  Sami na co dzień przekonujemy się jaki ogromny potencjał dostarcza wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu.  

Czym jest sztuczna inteligencja (AI)?

Sztuczna inteligencja odnosi się do zdolności maszynowej do wykonywania zadań, które zwykle wymagają przetworzenia dużej ilości danych. Jest to między innymi zrozumienie naturalnego języka, rozpoznawanie obiektów i wzorców oraz dokonywanie przewidywań na podstawie danych. Działania z obszaru marketingu są coraz częściej oparte na sztucznej inteligencji. 

AI umożliwia firmom skuteczniej i szybciej tworzyć treści, i jednocześnie dzięki dostępowi do przetwarzania dużej ilości danych do lepszego targetowania i personalizacji komunikacji marketingowej. 

Zastosowania sztucznej inteligencji w życiu codziennym

Na co dzień sztuczna inteligencja stała się integralną częścią w wielu obszarach. Wiele funkcji, z których obecnie korzystamy i do których się przyzwyczailiśmy, opiera się na sztucznej inteligencji. Zaczynając od odblokowywania naszych telefonów za pomocą naszej twarzy lub odcisku palca. Poprzez spersonalizowane rekomendacje na kanałch w mediach społecznościowych takich jak Facebook czy również na Spotify lub Netflix. 

Podobnie jest z dopasowaniem reklam, które wyświetlają się w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji. Nawet systemy bankowe polegają na uczeniu maszynowym i analizie danych przez sztuczną inteligencję. AI pomaga np. skanować fałszerstwa, a na co dzień przypominania nam o wykonaniu przelewu, wnioskując na podstawie naszej historii płatności.  

Pomimo ostatniego szumu wokół AI, kiedy sztuczna inteligencja stała się gorącym tematem po wypuszczeniu Chatu GPT.  Warto przypomnieć, że na długo przedtem sztuczna inteligencja była obecna w naszym życiu. Jednak nie da się zaprzeczyć, że teraz rozwój sztucznej inteligencji znacznie przyśpieszył i możemy obserwować jak zmienia się za jej pomocą cyfrowa rzeczywistość.

Jak można wykorzystać AI w marketingu?

Marketing AI może być wykorzystywany do automatyzacji, aby zaoszczędzić czas i zwiększyć dokładność kampanii poprzez analizę ogromnych ilości danych. Umożliwia to rozpoznanie wzorców zakupowych i tworzenie spersonalizowanych doświadczeń dla klientów. 

Narzędzia napędzane przez AI mogą również pomóc w personalizacji kampanii e-mail, tworzeniu treści na stronę internetową, planowaniu postów na media społecznościowe czy optymalizacje reklam. Również są dostępne narzędzia na rynku, które analizują i przewidują zachowania użytkowników. 

W rezultacie AI może dać nam dostęp do danych, których człowiek nie byłby w stanie przetworzyć. Precyzyjne wnioski z opracowania tych danych mogą prowadzić do wyższego współczynnika konwersji czyli zwiększonych przychodów dla firm.

 Dlatego AI jest nieocenionym narzędziem dla każdego marketera.

Jakie są korzyści z wykorzystania AI w marketingu?

Sztuczna inteligencja może przynieść wiele korzyści dla strategii marketingowej, takich jak automatyzacja, zwiększona dokładność, hiper-personalizacja i szybsze opracowywanie strategii marketingowych.

  • Automatyzacja

Jedną z głównych zalet AI w marketingu jest możliwość automatyzacji powtarzalnych zadań. Dzięki temu zwalniają się zasoby, i zostaje więcej czasu na skupienie się na zadaniach o większej wartości. Algorytmy AI mogą szybko analizować ogromne ilości danych i zapewniać wgląd w zachowania konsumentów. Pomagając marketerom podejmować uzasadnione decyzje i dostosowywać swoje strategie, aby lepiej trafiać do grupy docelowej.

  • Zwiększona dokładność

Algorytmy uczenia maszynowego mogą stale uczyć się na podstawie danych i dopracowywać procesy decyzyjne, zmniejszając szansę na błędy, które wynikają z czynnika ludzkiego. Wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewnia trafniejsze prognozy i rekomendacje kolejnych działań marketingowych.

  • Hiperpersonalizacja

Hiperpersonalizacja ma potężne zastosowanie w marketingu. Sztuczna inteligencja pomaga spersonalizować działania marketingowe, umożliwiając marketerom dostarczanie odpowiednich i ukierunkowanych treści do grup docelowych. 

Za sprawą hiperpersonalizacji do każdego klienta docierają komunikaty w oparciu o ich unikalne preferencje, zachowania i zainteresowania zakupowe. Zapewnia to, że każdy klient otrzymuje informacje, które rezonują z nimi osobiście i ostatecznie wpływają na poprawę ścieżki zakupowej. 

  • Szybsze opracowywanie strategii marketingowych.

Uczenie maszynowe ułatwia proces opracowywania strategii marketingowej. Chatboty wspomagane przez AI, takie jak np. ChatGPT, z wykorzystaniem odpowiedniego promptu umożliwiają zespołom marketingowym tworzenie skutecznych strategii marketingowych. W sieci można znaleźć liczne tutoriale i podpowiedzi, jak stworzyć kampanię marketingową z wykorzystaniem ChatuGPT.

Ogólnie rzecz biorąc, sztuczna inteligencja dysponuje potencjałem, aby zrewolucjonizować sposób, w jaki marketerzy podchodzą do tworzenia strategii i kampanii. AI zwiększa wydajność, dokładność, poprawia analizę danych na temat potencjlanych i obecnych klientów oraz potrafi przygotować spersonalizowane treści.

Jak AI rewolucjonizuje SEO?

Zintegrowanie modeli językowych, takich jak chatboty wyorzystujących technologie zasilane przez masznowe uczenie, może wpłynąć na Twoje działania na rzecz SEO. Dobrą wiadomością jest to, że prawdopodobnie całkowicie nie wyeliminują one konieczności prowadzenia działań w celu pozycjonowania stron. Jednak zdecydowanie odmienią charakter i funkcjonowanie SEO.

Technologia chatbotów napędzana przez maszynowe uczenie zapewnia szybkie odpowiedzi na wprowadzone pytania i poprawiają ogólne doświadczenie użytkownika. Implementacja chatbotów do wyszukiwarek mogą mieć bezpośredniego wpływu na widoczność Twojej witryny w stronach wyników wyszukiwania (SERP). 

Microsoft mocno inwestuje w rozwój technologii ChatuGPT oraz natywne wykorzystanie tej technologii w wyszukiwarce Bing. W lutym 2023 roku Microsoft ogłosił oficlajnie zaimplementowanie Chatu GPT z  wyszukiwarką Bing i przeglądarką internetową Edge. Jest to rewolucyjny krok zmieniający doświadczenia z wyszukiwarką internetową.

Chwilę przed integracją wyszukiwarki Bing i ChatuGPT, CEO Google'a ogłosił, że w 2023 roku doczekamy się premiery chatbotu AI o nazwie: BART. Jednocześnie premierę ma mieć 20 produktów zasilanych przez AI.  Jednak warto podkreślić, że Google w swojej wyszukiwarcę już wykorzystuje AI - przykładem jest tutaj Asystent Google.

Jak skutecznie wdrożyć AI w strategii marketingowej?

Wdrożenie AI odbywa się za pomocą wyboru odpwiedniego narzędzia, które będzie wspierało działania z konkretnego obszaru. 

Należy skupić się na tym jak wykorzystanie sztucznej inteligencji wpisuje się w ogólną strategię firmy. Warto tutaj określić wymierne oczekiwania oraz cele, a następnie rozpocząć testowanie i wdrażanie technologii krok po kroku.

Top 5 najlepszych narzędzi marketingowych wykorzystujących sztuczną inteligencję

Istnieje wiele dostępnych narzędzi AI, z których każde ma swoje zalety. W ostanim czasie Internet został zalany nowymi narzędziami wykorzystującymi sztuczną inteligencję. Poniżej przedstawiamy nasz subiektywny wybór najlepszych naszędzi marketingowych napędzanych przez sztuczną inteligencję. My już nie potrafimy się bez nich obejść! 

Do tworzenia treści

Jasper to asystent AI do tworzenia tekstów. Zapewnia wysokiej jakości teksty w formie artykułów, postów na media społecznościowe, wzmianki prasowe i wiele więcej. Pomoże Ci również wymyślić slogany reklamowe czy poprawić już napisany przez Ciebie tekst. Wystarczy, że dostarczysz odpowiednie wytyczne. 

Źródło

Dodatkowo zaawansowane funkcje Jaspera pozwalają użytkownikom tworzyć niestandardowe szablony dla swoich indywidualnych potrzeb i łatwo aktualizować istniejące treści za pomocą kilku kliknięć.

Do tworzenia kampanii reklamowych w mediach społęcznościowych 

Smartly.io to narzędzie do zarządziania kampaniami reklamowymi w mediach społęcznościowych. Pomaga reklamodawcom tworzyć, zarządzać i optymalizować kampanie reklamowe na wielu kanałach oraz monitorowanie wydajności reklam w czasie rzeczywistym oraz szczegółowe raportowanie. Jego celem jest uproszczenie procesu reklamy w mediach społecznościowych i poprawa wydajności kampanii.

Źródło

Dynamiczne szablony pozwalają użytkownikom zautomatyzować produkcję kreacji w oparciu o aktualne dane. Pozwala to uzyskać wysoce trafne i spersonalizowane reklamy, a algorytmy predykcyjne automatycznie optymalizują kierowanie oraz budżet.

Do pozycjonowania w wyszukiwarkach 

Surfer SEO narzędzie SEO, które upraszcza proces zwiększania organicznego ruchu w wyszukiwarkach i poprawy pozycji w rankingu wyszukiwania. Identyfikacji odpowiednie słowa kluczowe, analizuje konkurencję i optymalizuje treści.

Funkcja edytora treści pozwala użytkownikom szybko uzyskać treści, które dobrze się czytają oraz zajmują wysokie pozycje w wyszukiwarkach. 

Źródło

Niezależnie od tego, czy szukasz sugestii dla słów kluczowych, czy analitycznego wglądu w strategie konkurencji, Surfer umożliwia to wszystko dzięki swojej technologii napędzanej przez sztuczną inteligencję.

Do tworzenia wideo 

Synthesia o narzędzie AI do tworzenia angażujących i profesjonalnie wyglądających filmów bez konieczności poświęcania czasu i ponoszenia kosztów związanych z tradycyjną produkcją wideo.

Z wykorzystaniem tego narzędzia, nawet ci, którzy nie mają wcześniejszego doświadczenia w edycji wideo, mogą tworzyć piękne, wciągające filmy w krótkim czasie.

Źródło

To narzędzie marketingowe umożliwia użytkownikom łatwe generowanie filmów marketingowych w dowolnym języku przy użyciu danych z wielu źródeł, takich jak tekst, obrazy, dźwięk i klipy wideo.


 Do optymalizacji wysyłki kampanii e-mailowej

Seventh Sense pomaga firmom korzystającym z Hubspot i Marketo w doborze najlepszego czasu dla wysyłania e-maili. Wyróżnia się spośród innych podobnych narzędzi tym, że bierze pod uwagę indywidualnych użytkowników. Zamiast wysyłać masowe wiadomości e-mail, które prawdopodobnie zostaną przefiltrowane jako spam, Seventh Sense analizuje najlepszy czas dla pojedyńczych osób z listy subskrybentów. 

Seventh Sense oferuje kilka zautomatyzowanych funkcji, takich jak automatyczne planowanie wysyłki czy tworzenie spersonalizowanych tematów maili. 

Jeśli w naszym zestawieniu nie udało Ci się znaleźć odpowiedniego narzędzia dla Twoich digitalowych kampanii marketingowych, możesz również zapoznać się z obszernym katalogiem narzędzi AI dostępnych online na stronie AI to Grow lub Creaitives.  

Podsumowanie

Dla każdej firmy, która chce wyprzedzić konkurencję i uzyskać maksymalną wartość ze swoich inwestycji marketingowych, wykorzystanie technologii marketingowej AI stała się koniecznością.

Dzięki kluczowym postępom w zakresie uczenia maszynowego, wymienione przez nas narzędzia z pewnością odciążą Cię od czasochłonnych i żmudnych zadań. Narzędzia te mogą zapewnić bezcenny wgląd w zachowania klientów, umożliwiając marketerom bardziej efektywne dostosowanie swoich działań pod grupę docelową. 

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage

za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • up lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy