6 najlepszych narzędzi sprzedażowych do wypróbowania w 2024 roku
W obliczu tempa zachodzących zmian na rynku, przedstawiciele handlowi wykorzystują specjalistyczne narzędzia, które pomagają im szybciej dotrzeć do klientów i skuteczniej ich zatrzymać. Dlatego właśnie przygotowaliśmy dla Was przegląd najlepszych narzędzi sprzedażowych 2024.
W obliczu tempa zachodzących zmian na rynku, przedstawiciele handlowi wykorzystują specjalistyczne narzędzia, które pomagają im szybciej dotrzeć do klientów i skuteczniej ich zatrzymać. Dlatego właśnie przygotowaliśmy dla Was przegląd najlepszych narzędzi sprzedażowych 2024.
Sprzedaż zawsze była wymagającym wyborem kariery. Jest to praca w szybkim tempie wsród dużej konkurencji. I chodzi tu o coś więcej niż tylko o bezbłędny prezentację sprzedażową, znajdowanie potencjalnych klientów czy w ogólnym rozrachunku zwiększenie sprzedaży. Budowanie relacji, komunikacja i umiejętności analityczne są kluczowe dla zesowego. Szczególnie teraz, gdy branża tak bardzo skupia się na doświadczeniach klientów. Czas pandemii wpływając na normalizację pracy zdalnej pracy oraz na szybkie tempo ewolucji mediów społecznościowych pokazało nam, że w startegii sprzedażowej należy skupić się na kliencie teraz bardziej niż kiedykolwiek. Zrozumienie potrzeb klientów oraz zaadresowaniu wszystkich wszystkich kanałów komunikacji między firmą a klientem.
Najpierw przyjrzyjmy się, jakie wyzwania stoją przed zespołami sprzedaży.
Kluczowe wyzwania związane ze sprzedażą w 2024 roku
Praca sprzedawcy jest wielopłaszczyznowa. Musi on zidentyfikować, przyciągnąć, przekonać do zakupu oraz przeprowadzać wszystkich potencjanych klientów przez lejek sprzedażowy firmy. Na każdym kroku może pojawić się złożony zestaw zadań i wyzwań. Oto kilka problemów, z którymi spotykają się przedstawiciele handlowi w obecnym środowisku cyfrowym oraz sposoby jak sobie z nimi poradzić:
Budowanie zaufania w świecie cyfrowym
Jeszcze niedawno sprzedawcy mogli osobiście spotykać się z klientami i demonstrować swoje produkty. Obecnie muszą zmierzyć się z wirtualną barierą i jednocześnie konkurować z tysiącami podobnych ofert, z których wszystkie dostępne są za pomocą jednego kliknięcia. Jednym ze sposobów na pozyskanie klienta jest personalizacja. Choć klient nie jest w stanie ocenić Twojego charakteru i wiarygodności na podstawie e-maila czy wiadomości na LinkedIn, powinieneś zaprezentować swój wizerunek jako przyjazny, wspierający i życzliwy. Unikaj wysyłania tej samej wiadomości do wszystkich - indywidualne podejście jest kluczowe.
Budowanie relacji z klientem
Uścisk dłoni, pogawędka - zawsze istniała jakaś forma budowania relacji między sprzedawcą a kupującym. Jednak w dzisiejszych czasach nabiera ona innego znaczenia. Oznacza to wyjście poza prezentację produktu i przejście do podejścia sprzedażowego typu "buyer-first". Twój sukces zależy od tego, jak prowadzisz rozmowę z klientem - w tym słuchasz jego problemów i konsultujesz najlepsze sposoby ich rozwiązania. Takie podejście wymaga obecności firmy wielokanałowo (omnichannel) oraz aktywnego uczestnictwa na platformach mediów społecznościowych.
Ekspozycja w mediach społecznościowych
Sprzedawcy budujący swój wizerunek w mediach społecznościowych osiągają lepsze wyniki niż ci, którzy nie angażują się w media społecznościowe. Korzystanie z nich to doskonały sposób na znalezienie nowych leadów i utrzymanie obecnych klientów poprzez zaangażowanie w dyskusje. To także doskonały sposób na przedstawienie swojej oferty. Sprzedawcy e mediach społecznościowych mają o 51% większe szanse na osiągnięcie swoich wyników, jednak tylko 28% firm nadaje priorytet sprzedaży poprzez media społecznościowe. Nie bądź jedną z nich - przejdź do świata social mediów.
Przeciążenie danymi
Gromadzenie, przetwarzanie i zarządzanie danymi stanowiło ogromny problem. Opieranie się na niekompletnych lub zduplikowanych danych w systemie stanowi wyzwanie. Decyzje biznesowe oparte na błędnych danych mogą prowadzić do niższych wyników sprzedaży i generować ukryte koszty. Dlatego posiadanie dobrze działającego systemu zarządzania danymi jest koniecznością.
Wprowadzenie AI do operacji sprzedażowych
Inwestowanie w AI przynosi niezaprzeczalne korzyści, szczególnie w zakresie zaangażowania klientów, priorytetyzacji leadów oraz automatyzacji procesów. W 2024 roku czekają nas cięcia budżetowe, więc strategiczne podejście do inwestowania w AI jest konieczne.
Czym są cyfrowe narzędzia sprzedaży?
Wybór odpowiednich narzędzi pomoże sprzedawcom poprawić efektywność wszystkich procesów sprzedażowych. Mówimy o cyfrowych narzędziach, które pomagają firmom rozpoznać najlepszy sposób dotarcia i analizowania leadów, jednocześnie usprawniając i automatyzując procesy sprzedaży. Dostępnych narzędzi tego typu jest mnóstwo. Niezależnie od tego, które z nich wybierzesz, pamiętaj, aby zwracać uwagę na następujące kwestie:
- Łatwość obsługi
- Przyjazność dla urządzeń mobilnych
- Skalowalność
- Integrację z wybranym CRM-em
- Opcje ochrony danych i analityki danych.
Poniżej przedstawiamy nasze rekomendacje dotyczące narzędzi sprzedażowych dla przedstawicieli handlowych w 2024 roku.
Pomocne narzędzia sprzedażowe do wykorzystania w 2024
Narzędzie do zarządzania relacjami z klientami (CRM)
Pipedrive
Narzędzia do zarządzania relacjami z klientami (CRM) od dawna miewają złą reputację jako zbyt skomplikowane i zbyt drogie. Ale prawda jest taka, że pomagają one działom sprzedaży usprawnić procesy i skutecznie zarządzać dokumentacją i obsługą klienta.
Pipedrive to relatywnie łatwe w użyciu narzędzie zaprojektowane przez handlowców. Pozwala tworzyć konfigurowalne etapy lejka sprzedaży i dodawać transakcje z Excela lub innego CRM. Możesz również śledzić swoje postępy i przeglądać regularnie aktualizowane prognozy sprzedaży. Ponadto wsparcie AI pozwala zautomatyzować rutynowe i administracyjne zadania oraz zidentyfikować nowe możliwości.
To niedrogie narzędzie, którego ceny wahają się od 14,90 euro do 99 euro. Posiadacze planu Professional lub Enterprise zyskują dostęp m.in. do integracji z Google Drive, subskrypcji i prognozowanych raportów przychodów.
Wszechstronne narzędzie do zarządzania relacjami z klientami (CRM)
HubSpot Sales Lead Software
HubSpot to popularny i niezawodny CRM, ale chcemy szczególnie przedstawić jego zdolności przechwytywania leadów. Nie tylko identyfikuje szczegóły odwiedzin na stronie internetowej, ale także automatycznie szanse biznesowe. Po zarejestrowaniu, leady mogą być sortowane, filtrowane, można ustalać ich priorytet oraz łatwo możesz je śledzić w czasie rzeczywistym. System aktualnych powiadomień mailowych pomagają przedstawicielom handlowym w monitorowaniu.
Darmowa wersja jest dostępna jako część Sales Hub. Ceny płatnych planów wahają się od 45 do 1200 dolarów. Najdroższa wersja, plan Enterprise, zawiera predykcyjny lead scoring, śledzenie powtarzających się przychodów oraz inteligencję konwersacyjną.
Narzędzie do budowania relacji biznesowych
LinkedIn Sales Navigator
To jedno z najlepszych dostępnych narzędzi do budowania relacji. LinkedIn liczy 875 milionów członków, jest idealnym miejscem dla poznania potencjalnych kontaktów i nabywców. Przedstawiciele handlowi mogą identyfikować i łączyć się z potencjalnymi leadami, korzystając z danych sieciowych LinkedIn.
Narzędzie daje dostęp do wyszukiwarki z rozbudowanymi kryteriami wyszukiwania idealnego nabywcy. Są one podzielone na kategorie, takie jak firma, funkcja czy przebieg pracy. Użytkownik otrzymuje również powiadomienia o zamieszczonych treściach, zmianach w pracy, wzmiankach w wiadomościach itd.
Te kategorie i informacje mogą posłużyć do rozpoczęcia rozmów. W końcu LinkedIn to przede wszystkim nawiązywanie kontaktów. Navigator dodatkowo pozwala użytkownikom tworzyć listy leadów i wysyłać im wiadomości e-mail.
Ceny LinkedIn Sales Navigator zaczynają się od 99 dolarów. Aby uzyskać szczegóły dotyczące planu dla przedsiębiorstw, należy skontaktować się z dostawcą.
Narzędzie do generowania rozmów sprzedażowych
Jest to doskonałe narzędzie, które pomaga generować leady z firmowej strony internetowej. Jeśli chcesz zamienić odwiedzających Twoją stronę internetową w telefony sprzedażowe, to rozwiązanie marketingu konwersacyjnego jest stworzone dla Ciebie.
Wszyscy wiemy, jak ważne są szybkie reakcje, jeśli chcesz utrzymać zainteresowanie potencjalnego klienta. CallPage zapewnia możliwość bezpłatnych oddzwonień telefonicznych w ciągu zaledwie 28 sekund. Dzięki widgetowi typu "click-to-call", odwiedzający może za jego pomocą połączyć się bezpłatnie z Twoim zespołem sprzedaży. Jest to doskonały przykład oprogramowania do automatyzacji, które obejmuje zarówno analitykę danych na temat wykonanych działań.
Ceny wahają się od 59 zł do 579 zł miesięcznie lub możesz dostosować plan do swoich indywidualnych potrzeb.
Narzędzie wspierające sprzedaż (sales enablement)
Highspot
To narzędzie jest powszechnie uważane za najbardziej wszechstronną z platform spomagających sprzedaż. Łączy zarządzanie treścią ze szkoleniami, analizą danych, doradztwem strategicznym, coachingiem i funkcjami do angażowania klientów. Highspot została zaprojektowana tak, aby podnieść poziom rozmów z klientami poprzez dostarczanie im wartościowych treści, które mogą udostępniać. Dzięki opatentowanym rozwiązaniom uczenia maszynowego, narzędzie to umożliwia głęboką analitykę, która pomaga w prowadzeniu najlepszych praktyk i prezentacji handlowych.
Monitoring grupy docelowej
Mention
Jeśli chcesz mieć większy wgląd w ruchy Twojej grupy docelowej to może być dla Ciebie ciekawą opcją. Narzędzie to pozwala na monitorowanie sieci i mediów społecznościowych. Analizuje ponad miliard źródeł online, odkrywa trendy konwersacyjne i ułatwia zbieranie wzmianek o konkretnych słowach kluczowych (na przykład związanych z Twoją marką). Jest to przydatne, jeśli chcesz przeanalizować, jak klienci postrzegają Twoją firmę, ale także Twoją konkurencję.
Plany dostępny są od 49 dolarów za miesiąc. Odnośnie pakietu dla firm zaleacne jest skonsultować się ze sprzedawcą w sprawie oferty.
Wnioski
Nie bez powodu zajęliśmy się wyzwaniami, z którymi mierzą się handlowcy w 2023 roku. Dobranie odpowiednich narzędzi dla rozwoju sprzedaży może skutecznie pomóc w przezwyciężeniu wyzwań. Opisane przez nas narzędzia to tylko część dostępnych na rynku. Co ważne, warto pamiętać, że powinny one wspierać działania na każdym etapie procesu sprzedaży. Aby dowiedzieć się więcej o automatyzacji marketingu i pozyskiwanu leadów, skontaktuj się z naszym zespołem w CallPage.
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy