Narzędzia Inbound Marketingu - 22 propozycje dla Twojej firmy
Aby z powodzeniem realizować strategię inbound marketingu, konieczne jest wykorzystanie narzędzi, które ułatwiają nam przyciągnięcie uwagi potencjalnych kupujących i zmienienie ich w stałych klientów
Te narzędzia inbound marketingu, oprócz pomocy w zaoszczędzeniu czasu, a tym samym zwiększeniu produktywności, pomogą Ci również w analizie wyników, w publikacji i promowaniu treści oraz w poprawie pozycjonowania Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach.
Na liście, która przygotowaliśmy znajdują się zarówno narzędzia, które pozwalają na przeprowadzenie całościowej kampanii marketingowej, jak i narzędzia dedykowane dla poszczególnych etapów lejka marketingowego.
Ponieważ istnieje nieskończona ilość alternatyw, staraliśmy się wybrać najlepsze narzędzia inbound marketingowe i pogrupować je w różne sekcje, abyś mógł od razu znaleźć te, które najbardziej Cię interesują:
- Narzędzia inbound marketingu all-in-one
- Narzędzia lead generation
- Narzędzia SEO
- Narzędzia email marketingu
- Narzędzia do analizy danych
- Budżetowe narzędzia inbound marketingu
Jeśli znasz inne narzędzia, które możemy uwzględnić w tym artykule, daj nam znać, a my dodamy je w kolejnej aktualizacji artykułu 🙂
Narzędzia inbound marketingu all-in-one
Są to jedne z najważniejszych narzędzi inbound marketingu. Jak sugeruje ich nazwa, łacza one w sobie wiele funkcji.
Marketo: Jest to integralne rozwiązanie w zakresie zarządzania i organizacji marketingu, w którym możesz kontrolować zadania z zakresu automatyzacji, szeroko pojętego inbound marketingu, email marketingu, portali społecznościowych, eventów, sprzedaży i zarządzania finansami. Jedną z jego mocnych stron jest świetnie rozwinięty system scoringowy potencjalnych klientów. Warto zwrócić uwagę na fakt, że ma dość wysoką cenę.
Eloqua: Narzędzie stworzone przez Oracle. Ten system wyróżnia się szerokimi możliwościami projektowania treści i obrazów, oferując użytkownikowi doskonałe edytory. Wszystko to jest zintegrowane z najnowocześniejszą technologią i doskonałą obsługą klienta. Jego słabym punktem jest integracja z danymi finansowymi firmy.
HubSpot: Jedno z najbardziej złożonych narzędzi inbound marketingu, służące do przyciągania, konwertowania i zarządzania sprzedażą z klientami. Oprócz rozbudowanych usług wyróżnia go także doskonały stosunek jakości do ceny.
Act-On: Jest to oprogramowanie oparte na upraszczaniu procesów. Jest przeznaczone dla użytkowników, którzy szukają produktu w konkurencyjnej cenie, ale z niezbędnymi funkcjami do budowania kampanii inbound marketingowych
Pardot: Jest to oprogramowanie stworzone przez Salesforce, więc pozwala na dobrą integrację z tą platformą. Jest to również godne uwagi pod kątem projektowania i wdrażania całościowych działań z zakresu marketingu wewnętrznego.
Narzędzia lead generation
Jednym z kluczowych elementów w strategii inbound marketingu jest przekształcenie ruchu na stronie internetowej w leady, z którymi możemy być się skontaktować
Oto kilka opcji tworzenia stron docelowych:
Unbounce: To narzędzie pozwala na tworzenie i publikowanie landing page’y w bardzo prosty i szybki sposób. Ma szeroką gamę szablonów, które można dostosować do urządzeń mobilnych.
CallPage: Narzędzie, które pozwala na oddzwanianie w 28 sekund do osób odwiedzających Twoją stronę i zmienianie ich w zadowolonych klientów. System używa rozbudowanych reguł scoringowych, aby wyświetlać pop-up z propozycją rozmowy tylko użytkownikom, których ocenia jako potencjalnych kupujących.
Landerapp: Rozbudowane narzędzie do tworzenia landing page’y dla osób bez wiedzy programistycznej. Jest to możliwe dzięki systemowi drag and drop. Posiada on łatwy w obsłudze edytor i pozwala na integrację stron docelowych z Facebookiem.
Narzędzia SEO
SEO odgrywa niezwykle istotną rolę w inbound marketingu. Dlatego każda firma powinna używać choćby podstawowej wersji wybranego narzędzia SEO, aby kontrolować pozycje w wyszukiwarkach i wykorzystywać potencjał ruchu organicznego.
Moz: Wcześniej znany jako Seomoz. To oprogramowaniem specjalizujące się w SEO, ale oferuje również inne funkcje w ramach marketingu wewnętrznego. Jednym z najistotniejszych elementów tego narzędzia jest możliwość uzyskania backlinków wysokiej jakości.
Webceo: Kolejne kompleksowe narzędzie marketingowe, tym razem skoncentrowane na pozycjonowaniu SEO. Dzięki Webceo będziesz mógł przeprowadzać audyt strony internetowej, analizować słowa kluczowe czy pozycje konkurencji lub po prostu sporządzać raporty. Narzędzie oferuje również na bezpłatną wersję; choć jest ona dość ograniczona.
Übersuggest: narzędzie online, które pozwala generować setki propozycji słów kluczowych. Idealny do szukania inspiracji do nowych postów lub kampanii PPC. Posiada darmową wersję.
Narzędzia do email marketingu
Poprawne wdrożenia strategii inbound marketingu powinno przynieść wzrost liczby kontaktów w bazie danych. Aby kapitalizować efekty tych działań i utrzymać kontakt z leadami i potencjalnymi klientami, warto regularnie komunikować się z nimi za pomocą email marketingu.
Pomogą w tym poniższe narzędzia:
GetResponse: kompleksowe narzędzie dedykowane realizacji wszystkich zadań z zakresu email marketingu. Pozwala na importowanie list, tworzenie i projektowanie maili, automatyzację wysyłania i publikowania wysokiej jakości stron. Oferuje bezpłatną, 30-dniową wersję próbną
Aweber: Rozwiązanie dedykowane małym i średnim firmom. Dzięki Aweberowi możesz zarządzać leadami i zautomatyzować działania z zakresu lead nurturingu, aby stopniowo przybliżać kontakty do podjęcia decyzji zakupowej. Narzędzie pozwala również na tworzenie formularzy subskrypcji, dzięki czemu można szybko powiększyć swoją bazę danych.
Mailchimp: mocno rozbudowane narzędzie do email marketingu. Z poziomu platformy można zarządzać listami kontaktów oraz tworzyć zautomatyzowane i spersonalizowane grupy odbiorców. Posiada sekcję analityczną i łatwo integruje się z takimi platformami czy narzędziami jak Facebook, Twitter, SurveyMonkey czy Eventbrite.
Narzędzia analityczne
Wiesz co stałoby się z Twoją strategią inbound marketingu, gdybyś nie miał żadnych danych, które możesz przeanalizować i na tej podstawie wyciągnąć wnioski oparte na faktach. Dzięki narzędziom analitycznym, takim jak te zebrane poniżej, możesz na bieżąco monitorować efekty swoich działań i ciągle poprawiać wyniki.
Google Analytics: Chyba każdy słyszał o tym narzędziu, jednak nie każdy z niego korzysta. Dzięki Google Analytics możesz sprawdzić, ilu użytkowników pojawia się na Twoich stronach, skąd przychodzą, jak tam trafili, ile czasu spędzają na Twojej stronie, jakie treści ich interesują itd. Te informacje są po prostu niezbędne dla każdej osoby zarządzającej strategią marketingową online.
Google Search Console: Kolejne narzędzie Google, które oferuje webmasterom informacje i dane o ich stronie internetowej. Jest to również sposób na bezpośrednią komunikację z Google oraz niezbędne narzędzie do SEO i indeksowania stron.
Crazyegg: Narzędzie oferuje mapy hot spotów na stronie, czyli pokazuje graficznie, w które obszary na stronie użytkownicy klikają lub pomiędzy jakimi danymi się poruszają.
Webtrends: Skupiając się na sektorze biznesowym, Webtrends oferuje wyczerpujące dane analityczne dotyczące strony internetowej z dodatkową funkcją bezpieczeństwa.
Budżetowe narzędzia inbound marketingu
Jeśli nie mamy wystarczająco dużo środków, aby dokonać inwestycji w oprogramowanie do zarządzania inbound marketingiem typu „wszystko w jednym”, możemy opracować naszą strategię z użyciem tańszej alternatywy.
Infusionsoft by Keap: Ten CRM dla małych firm posiada również platformę marketingową. Za jej pomocą MŚP mogą realizować działania automatyzacyjne. Oferuje też zestaw narzędzi do e-commerce.
Markitude: Oprogramowanie do automatyzacji marketingu. Oferuje funkcje zarządzania leadami, lead nurturingu, kwalifikacji leadów i lead scoringu, analizy internetowej. Ma także moduł do monitorowania i publikowania treści w social mediach.
Jumplead: Kompletne oprogramowanie do automatyzacji marketingu. Na liście jego funkcji znajduje się, m.in., identyfikacja osób odwiedzających stronę, przeprowadzanie ich przez ścieżkę zakupową, realizowanie kampanii email marketingowych, analiza danych marketingowych i wiele innych, w zależności od wybranego planu.
Spokal: Pozwala na zarządzanie w jednym miejscu wieloma zadaniami z zakresu inbound marketingu. Narzędzie oferuje monitoring marki, SEO, kalendarze redakcyjne, automatyzację publikacji na portalach społecznościowych i tworzenie treści za pomocą WordPress.
To tylko niektóre z wielu narzędzi inbound marketingu, które możesz wykorzystać do rozwoju swojej strategii. Mamy nadzieję, że będą one dla Ciebie użyteczne!
Jeśli szukasz sposobów na rozwinięcie swojej strategii inbound marketingowej, sprawdź możliwości CallPage. CallPage to narzędzie typu callback, które pozwala biznesom zmieniać osoby odwiedzające ich stronę w aktywnych klientów. Wypróbuj CallPage za darmo.
Sprawdź inne artykuły
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- up lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy