Explore otherproducts
8 min

Jak optymalizować kampanie marketingowe i zwiększać ich efekty używając Call Trackingu?

Celem kampanii marketingowych jest generowanie nowych, wartościowych leadów dla działu sprzedaży. Aby docierać do potencjalnych klientów, firmy inwestują mnóstwo środków w reklamę: tworzą świetne, kreatywne kampanie, testują nowe kanały i sposoby dystrybucji swoich treści. Niestety, brakuje im narzędzi, aby w odpowiedni sposób mierzyć efekty tych wszystkich działań i udowodnią ich skuteczność (lub brak skuteczności). Mówiąc krótko: brakuje im rzetelnych danych. W CallPage wiemy, że odpowiednie dane są niezbędne, aby jakikolwiek projekt przyniósł zamierzone efekty.

Paulina Gołąb
29.10.2019

Bez danych nie osiągniesz sukcesu.

Nie jesteś w stanie zaplanować i zrealizować skutecznej kampanii marketingowej bez wyznaczenia właściwych kanałów promocyjnych, bez określenia celów, bez wybrania KPI  i przede wszystkim bez odpowiednich narzędzi, które zmierzą efekty działań.

Nie mając tych informacji i narzędzi, nie możesz też zoptymalizować istniejących kampanii.

Żeby podjąć te wszystkie decyzje i zminimalizować ryzyko błędów potrzebujesz danych, którym możesz ufać i na których możesz się oprzeć.

Jesteśmy świadomi większości wyzwań stojących przed osobami odpowiadającymi za marketing i sprzedaż. Dlatego właśnie światło dzienne ujrzał nasz całkowicie nowy produkt – CallTracking (aktualnie w wersji beta), który pomaga całościowo optymalizować działania marketingowe.

Przejdź do sekcji na temat CallTrackingu:

  1. Czym jest CallTracking i jak działa?
  2. Dlaczego potrzebujesz CallTrackingu?
  3. Jak zacząć korzystać z produktu CallTracking?

Zanim przyjrzymy się nowemu produktowi CallPage, podrzucamy kilka wskazówek dot. optymalizacji kampanii marketingowych

Według danych emarketer.com światowe wydatki na reklamę wzrosną w 2019 r. o prawie 18%,  osiągając zawrotną sumę ponad 333  miliardów dolarów. I ten trend nie będzie zwalniał w najbliższej przyszłości.

Google, Facebook i chiński gigant Alibaba pozostaną największymi serwisami sprzedającymi zdigitalizowane powierzchnie reklamowe. Dotarcie do Twojej grupy docelowej będzie z biegiem czasu coraz droższe.


Właśnie przez to dokładna, oparta na danych strategia marketingowa to po prostu  „must-have” dla wszystkich biznesów, które prowadzą działania związane z lead generation i pozyskiwaniem nowych klientów w Internecie.
Musisz mieć pewność, że pieniądze, które inwestujesz w reklamy, są wydawane racjonalnie. Osiągniesz to tylko poprzez mierzenie każdego kanału marketingowego i planowanie swoich działań za podstawę biorąc gromadzone dane.

PRZECZYTAJ TEŻ: Połącz potencjał reklamy i natychmiastowego callbacku. Integracja CallPage z Facebook Lead Ads

1. Optymalizuj wszystkie kampanie marketingowe w oparciu o dane

W wielu przypadkach marketerzy podejmują decyzje, opierając się na swojej intuicji. A przecież w świecie digitalu mają nieograniczony dostęp do ogromnych zbiorów danych.

Oczywiście nie chodzi tylko o samo posiadanie danych. Chodzi o odpowiednią analizę, wyciągnięcie wniosków, przekucie danych w dobre decyzje biznesowe i wykorzystanie ich w praktyce.

Aby to było możliwe, potrzebne są odpowiednie narzędzia, które mierzą efekty kampanii i dostarczają wiarygodnych metryk, a nie przypuszczeń.


I pamiętaj, optymalizacja działań marketingowych musi być ciągłym procesem, wycelowanym na poprawę rezultatów w ujęciu czasowym.

To nie jest jednorazowe działanie.

2. Zdobywaj lepsze pozycje reklam stawiając na początku stosunkowo

W kampaniach reklamowych opartych na systemach aukcji musisz zaczynać od strategii wysokich stawek za CPC. Dzięki temu Twoje reklamy wylądują na wysokich pozycjach.

3. Używaj retargetingu

Wsparcie kampanii mailingowych czy PPC retargetingiem jest jednym z najlepszych sposobów na optymalizację Twoich działań marketingowych.

Regargeting polega na wyświetlaniu reklam tym użytkownikom, którzy w ten lub inny sposób zetknęli się z Twoją marką w Internecie.

Większość użytkowników, którzy odwiedzą firmową stronę internetową, dedykowany landing page czy sklep online nie dokonują zakupu podczas pierwszej wizyty. Dlatego tak istotne jest informowanie ich o Twojej ofercie, kiedy przeglądają inne strony www. 

4. Twórz różne typy reklam

Planując kampanie marketingowe, bierz pod uwagę zjawisko zwane ślepotą banerową.

Użytkownicy świadomie lub nieświadomie ignorują treści, które postrzegane są przez nich jako reklamy. Jest to jednym z powodów niskiej konwersji działań promocyjnych.

Żeby uniknąć lub zminimalizować skutki ślepoty bannerowej, musisz w swoich kampaniach korzystać z różnorodnych reklam w wielu formatach, prezentujących zróżnicowane treści.

Najlepszym sposobem jest przeprowadzenie testów A/B na trwających reklamach i ocenienie, które z nich przynoszą najlepsze efekty. 

5. Kontroluj konwersję i mierz ją na bieżąco


Wszystkie kampanie marketingu online muszą mieć jasno określone i mierzalne cele. Tylko wtedy da się ocenić ich skuteczność i efektywność.

Jednym z największych błędów marketerów prowadzących działania reklamowe jest to, że nie definiują dokładnie, czym jest konwersja i jaką wartość biznesową niesie każdorazowo.

Kiedy już zdefiniujesz „idealną konwersję,” będziesz w stanie zoptymalizować resztę elementów Twoich kampanii digitalowych. 

Pamiętaj o swoich głównych celach i korzystaj z odpowiednich metod kontrolowania i mierzenia konwersji. 

I tak jak wspomniano w pierwszym punkcie – potrzebujesz odpowiednich danych. I tych cennych danych dostarczy Ci nasz produkt – CallTracking.

Czym jest CallTracking i w jaki sposób pomaga optymalizować działania marketingowe?

CallTracking pozwala ocenić skuteczność różnych kanałów reklamowych od strony ilości generowanych połączeń.

Jak działa CallTracking?

Przypisujesz numer telefonu do wybranego kanału reklamowego online lub offline: Google Ads, newsletter, media społecznościowe (Facebook, LinkedIn, Instagram, Snapchat, Twitter itd.) lub do innej kampanii offline typu display. Następnie mierzysz liczbę wygenerowanych i odbytych rozmów sprzedażowych.

Jak to się dzieje?  Wskazany przez Ciebie numer telefonu jest przypisany do konkretnego kanału, którego efektywność chcesz zmierzyć (reklamy, ulotki itp.). Nasz produkt pomaga Ci ocenić efektywność wybranych działań.

CallTracking pozwala Ci mierzyć, które z kampanii marketingowych:
 

  •  generują najwięcej telefonów sprzedażowych,
  •  przynoszą największe zyski,
  •  warto skalować i w jakich kanałach.

Z chwilą zgromadzenia tych wszystkich danych otrzymujesz pełny obraz swoich działań marketingowych. Te informacje pomogą Ci w taki sposób zaplanować działania reklamowe, aby przyciągnąć zainteresowanie potencjalnych klientów, maksymalnie rozszerzyć widoczność oferty, a więc zwiększyć sprzedaż.

Ujmując to krótko: CallTracking pozwala nie tylko oszczędzać na wydatkach reklamowych, ale też zwiększać efektywność aktualnych działań marketingowych.

Dlaczego potrzebujesz CallTrackingu?

Narzędzia analityczne dostarczają informacji na temat liczby wyświetleń reklamy, ilości polubień na Facebooku, wzmianek na Twitterze czy współczynnika CTR.

Ale nie dostarczają odpowiedzi na podstawowe pytanie:

Ile wartościowych rozmów z potencjalnymi klientami odbyło się w efekcie danej reklamy?

CallTracking pomoże Ci odpowiedzieć na to pytanie.

Kontakt telefoniczny to bardzo ważny krok w lejku sprzedażowym i od niego zależy czy zainteresowany klient podejmie decyzję o zakupie Twojego produktu, czy nie.

Ilość generowanych połączeń powinna być mierzona i traktowana jako jeden z głównych KPI w każdej kampanii.

Nigdy wcześniej nie było to tak łatwe, jak teraz  — dzięki funkcjonalności CallTrackingu statycznego CallPage. 

  • Jeśli prowadzisz działania marketingowe na dużą lub średnią skalę albo korzystasz z wielu kanałów marketingowych, od teraz możesz zarządzać swoimi kampaniami kompleksowo i mierzyć ich efektywność wykorzystując CallTracking.
  • Tworzysz swoje pierwsze kampanie i nie wiesz, które działania przynoszą największe korzyści? Skorzystaj z naszych narzędzi do analizy i wybierz najbardziej efektywne kampanie, wykorzystując CallTracking.

MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ21 technik, dzięki którym podwoisz sprzedaż

Jak zacząć korzystać z produktu CallTracking?

1. Kup indywidualny numer CallPage.

2. Stwórz zespół konsultantów, który będzie odbierał połączenia od potencjalnych klientów.

3. Stwórz kampanię CallTracking w CallPage.

4. Umieść zakupiony wirtualny numer CallPage na swojej reklamie (offline lub online).

5. Mierz i analizuj efektywność Twoich kampanii marketingowych z CallPage.

I to wszystko. 

Teraz jedyne co pozostaje, to wprowadzenie do twojej listy wskaźników marketingowych zupełnie nowego KPI – liczby rozmów sprzedażowych. 

Szukasz sposobu na mierzenie i optymalizowanie Twoich kampanii marketingowych? Skontaktuj się z nami, aby przetestować nasz nowy produkt – CallTracking. Pomożemy Ci zwiększyć zyski z działań reklamowych.

Jesteś już naszym klientem? Skontaktuj się z Twoim Account Managerem i zapytaj o nowy produkt CallPage – CallTracking. 

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy