Jak zwiększyć ilość połączeń przez CallPage dzięki Facebook Pixel i Facebook Ads
Facebook Ads to potężne narzędzie reklamowe, które w nieodpowiednich rękach może doprowadzić do szybkiego przepalania budżetu reklamowego. Aby Twoje kampanie reklamowe były skutecznie i generowały dla Ciebie jak najwięcej wartościowych leadów, musisz wiedzieć:
- kto zobaczy Twoją reklamę (grupa odbiorców),
- w którym momencie (etap lejka sprzedażowego),
- jaką czynność ma wykonać (konwersja).
Pozyskiwanie leadów każdego dnia spędza sen z powiek większości marketerów, sprzedawców, właścicieli film. Każdy z nich zastanawia się, jak pozyskać więcej klientów, a tym samym zwiększyć zyski.
W dzisiejszym wpisie skupimy się na ostatnim punkcie, czyli konwersji. Krok po kroku pokażemy, jak optymalizować reklamy na Facebookupod przycisk na popupie CallPage, a tym samym zmniejszyć koszt pozyskania leada.
W pierwszej części zaprezentujemy, jak wykorzystać Google Tag Managera do podpięcia zdarzenia z pixela Facebooka, które wywoła się po kliknięciu w przycisk. Następnie stworzymy niestandardową konwersję, aby w trzeciej części stworzyć na jej bazie reklamę, którą Facebook będzie optymalizował pod konwersje, czyli w tym przypadku kontakt telefoniczny za pomocą CallPage. Zaczynajmy!
1. Konfiguracja Facebook Pixel za pomocą Google Tag Managera.
Zainstalowany Facebook Pixel na Twojej stronie internetowej pozwala na śledzenie zdarzeń na Twojej stronie. W tym przypadku za pomocą Google Tag Managera (GTM) skonfigurujemy zdarzenie, które będzie śledzić kliknięcia w przycisk CallPage.
Krok 1: W obszarze roboczym GTM wybierz “Nowy”, aby stworzyć nowy tag, który pozwoli nam na zaimplementowanie kodu do konkretnego przycisku, który wywoła pixel Facebooka.
Krok 2: Na potrzeby poradnika ustawimy tag tak, aby śledzić kliknięcie w przycisk “Zadzwońcie do mnie teraz”. Właśnie tak nazwiemy również nasz tag.
Krok 3: W sekcji konfiguracja tagu wybierz ołówek edycji w prawym górnym rogu, a następnie wybierz “Niestandardowy kod HTML”.
Krok 4: W sekcje HTML wklej następujący kod:
<script>
fbq(’track’, 'Zadzwońcie do mnie teraz’);
</script>
Krok 5: W sekcji “Reguły” wybierz “+” z prawego górnego rogu, nazwij swoją regułę, a następnie wybierz ikonę ołówka, aby edytować regułę.
Krok 6: Z kolumny wybierz opcję “Wszystkie elementy”, następnie “Niektóre kliknięcia”. Teraz musisz wskazać, kiedy ma się uruchomić reguła. W naszym przypadku będzie to tekst, który widnieje na przycisku, czyli “Zadzwońcie do mnie teraz”, resztę wypełnił dokładnie tak, jak na obrazku poniżej. Wybierz dwukrotnie przycisk “Zapisz”, aby przejść do obszaru roboczego.
Krok 7: Wybierz z prawego górnego rogu przycisk “Prześlij”, następnie wpisz “Nazwę wersji” i opublikuj zmiany. Pozwoli to przesłać zaimplementowany kod oraz jego regułę do Twojej strony.
Krok 8: Czas na weryfikację tego, czy wszystko działa poprawnie. Do sprawdzanie poprawności wpiętych kodów z Facebooka będziesz potrzebował wtyczki Facebook Pixel Helper (https://chrome.google.com/webstore/detail/facebook-pixel-helper/fdgfkebogiimcoedlicjlajpkd mockpc). Kiedy wejdziesz na swoją stronę i wykonasz testowe kliknięcie w wybranych przez Ciebie przycisk, Twoja wtyczka powinna wyglądać identycznie jak na poniższym obrazku.
Niestety może się tak zdarzyć, że przy pierwszym kontakcie z Google Tag Managerem możesz mieć trudność z jego obsługą. Jednak nie zniechęcaj się zbyt szybko, ponieważ znajomość tego narzędzia nie raz pozwoli Ci zaoszczędzić czasu.
2. Utworzenie niestandardowej konwersji.
Aby stworzyć niestandardową konwersję, której użyjesz w optymalizacji Twojej kampanii, musisz wykonać 6 prostych kroków:
- przejść do zakładki “Konwersje niestandardowe”, (https://www.facebook.com/events_manager/custom-conversion) – z prawego górnego rogu wybrać niebieski przycisk “Utwórz niestandardową konwersję”,
- z rozwijanego menu wybierz zdarzenie standardowe “Zadzwońcie do mnie teraz”,
- nazwij swoją konwersję niestandardową (np. CallPage),
- wybierz kategorię (np. Lead) – wybierz “Utwórz”, a następnie “Gotowe”.
Bądź cierpliwy, to już prawie koniec. Przyszedł czas na ostatni etap – tworzenie kampanii pod cel “Konwersje”.
3. Optymalizacja reklamy pod kliknięcie w przycisk CallPage.
Dodałeś poprawnie tag śledzący zdarzenie na Twojej stronie oraz stworzyłeś konwersje niestandardową – przyszedł czas na stworzenie reklamy, którą Facebook będzie optymalizował pod Twoją konwersję – wykonanie połączenia za pomocą CallPage.
- przejdź do kreatora reklamy (https://business.facebook.com/adsmanager/creation) w menedżerze reklam i wybierz cel “Konwersje”,
- w pierwszym oknie “Konwersja” wybierz swoją konwersję niestandardową, pod którą Facebook zacznie optymalizować Twoją kampanie,
- w dalszej części wszystko wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku zwykłej kampanii na cel “Ruch”.
Uwaga! Aby Facebook poprawnie mógł optymalizować Twoje reklamy, Twój Facebook pixel musi w ciągu ostatnich 7 dni wygenerować minimum 50 konwersji.
Jeżeli nie posiadasz aż tylu konwersji, możesz zdecydować się na samym początku optymalizować reklamę pod inne zdarzenie, np. kliknięcie w słuchawkę, która jest wcześniejszym punktem styku z CallPage’em, niż wskazany powyżej przycisk “Zadzwońcie do mnie teraz”. Ułatwi to pozyskanie 50 konwersji.
Optymalizowanie kampanii oraz testowanie to najważniejsze elementy, o których nie możesz zapominać. Wskazanie Facebookowi odpowiedniej konwersji w dużej mierze ułatwi algorytmowi dotarcie do użytkowników, którzy z największym prawdopodobieństwem wykonają pożądaną przez Ciebie czynność – kontakt za pomocą CallPage. Mamy nadzieje, że uruchamiane kampanie będą bardziej skuteczne, a co za tym idzie – koszt za konwersję dużo niższy.
Sprawdź inne artykuły
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Zacznij generować leady sprzedażowe już dzisiaj.
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy