Pozyskiwanie leadów sprzedażowych – 3 pomysły na formularze
Co wpływa na skuteczność formularzy do pozyskiwania leadów? Na to pytanie nie ma oczywiście jednej właściwej odpowiedzi. O tym, czy dany formularz przyniesie efekty, przesądzi wiele elementów: liczba pól, treść, oferta, grafika w tle, call to action, design strony i tak dalej. W trakcie szukania inspiracji do poprawy formularzy na naszej stronie zebraliśmy kilka pomysłów na skuteczniejsze formularze do wykorzystania.
Skuteczna strona internetowa -niezbędne elementy
Tworzenie formularza warto potraktować, jako początek drogi, która będzie wypełniona licznymi eksperymentami.
Tylko poprzez samodzielne testowanie różnych wariantów formularzy, będziesz mógł wskazać, czy dany formularz jest dla Ciebie skuteczny, i wpisuje się w Twoją strategię lead generation. Dlatego poniższa lista 3 pomysłów na skuteczny formularz potraktuj, jako inspirację do wprowadzania zmian.
Pomysł 1: Przekonaj, że zostawienie danych się opłaca.
Nakłanianie ludzi do pozostawienia danych na stronie internetowej jest transakcją. Jeśli ktoś zostawi Ci adres e-mail oczekuje, że dostanie coś wartościowego w zamian.
Dlatego projektując formularz, pamiętaj o tym, żeby zostawić więcej miejsca na tekst. Co takiego napisać, żeby przekonać odbiorcę? Na pewno tekst w stylu: „Zapisz się na nasz newsletter” i wszelkie wariacje na ten temat, mogą się nie do końca sprawdzić.
Przede wszystkim dlatego, że internauta trafia na podobne komunikaty na tysiącach stron każdego dnia.
Pobierz darmowy e-book i poznaj metody generowania leadów!
#Wskazówka: Bądź szczery i konkretny.
Na obrazku poniżej możesz zobaczyć formularz zapisu do newslettera ze strony Shene’a Berkera. Treść oferty brzmi (w wolnym tłumaczeniu):
Moja obietnica: dostaniesz tylko e-maile z TONĄ wartościowych materiałów o influencer marketingu, SEO, wprowadzaniu nowych produktów i nowych technikach marketingowych, które przetestowaliśmy i totalnie wymiatają!
(To najlepsza decyzja, którą podjąłeś przez cały tydzień)
Oczywiście po takim wstępie, każdy będzie oczekiwał naprawdę wysokiej jakości materiałów w skrzynce mailowej. Oferta jest konkretna, szczera, wyróżnia się spośród innych formularzy zapisu do newslettera i jest po prostu kusząca.
#Wskazówka: Zaproponuj coś w zamian.
Zaproponuj użytkownikowi bezpłatnego e-booka, case study, infografikę, czy też inne interesujące materiały.
Podczas Konferencji Marketing maraton Paweł Sala przedstawił wyniki testów, które pokazały, że pop-upy z informacją o e-booku były 3 razy skuteczniejsze od wersji bez takiej informacji!
W CallPage również testowaliśmy formularz zapisu do newslettera. Przygotowaliśmy dwie wersje. W wersji pierwszej komunikat brzmiał tak:
Chcesz być na bieżąco z nowościami z bloga?
Dołącz do ponad 8000 osób, do których raz w tygodniu wysyłamy inspirujący newsletter. Zero spamu – obiecujemy!
Treść oferty nie jest najgorsza… Ale nie zaproponowaliśmy nic w zamian i w efekcie pozyskaliśmy przez ten formularz tylko 37 leadów. Kiedy zmieniliśmy treść oferty i dodaliśmy e-booka (jak na obrazku poniżej), skuteczność formularza wzrosła ponad 20-krotnie.
Pomysł 2: Zaproponuj kontakt zwrotny w krótkim czasie.
Spójrz na formularz poniżej. To formularz, który ma zachęcić odbiorcę do wysłania prośby o kontakt. Zawiera cztery pola do wypełniania (Imię i Nazwisko, Numer telefonu, E-mail, Treść) i zero informacji, ile wynosi czas oczekiwania na kontakt. Nie wiesz, czy to będzie za minutę, pół godziny, dobę, a może w ciągu tygodnia?
Kolejny przykład pochodzi z Hootsuite. Poniższy formularz służy do kontaktowania się z działem sprzedaży. Tekst na przycisku brzmi: Skontaktuj się ze sprzedawcą teraz.
Czyli teoretycznie możemy się spodziewać, że po wypełnieniu formularza ktoś od razu się z nami skontaktuje. Pytanie tylko, czy będzie to kontakt mailowy, czy telefoniczny? Nie wiadomo. Każda sekunda niepewności odbiorcy oddala go od wykonania akcji, czyli zostawienia danych.
#Wskazówka: Napisz konkretnie, jak skontaktujesz się z odbiorcą i kiedy to nastąpi.
Co można zrobić, żeby odbiorca nie czuł się niepewnie? Po raz kolejny z pomocą przychodzi… Konkret i prostota. Spójrz na formularz poniżej, który pochodzi ze strony agencji interaktywnej iINVETTE. Komunikat jest bardzo prosty i konkretny:
Chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie za darmo w 28 sekund? (nagłówek)
Zadzwońcie do mnie teraz (call to action)
Odbiorca po zostawieniu numeru telefonu spodziewa się tylko jednego – rozmowy telefonicznej w ciągu 28 sekund. Za pomocą tego formularza agencja wygenerowała 338 rozmów.
Co jeśli odbiorca trafił na stronę internetową, kiedy nie ma Cię w biurze? Zaproponuj mu kontakt w dogodnym terminie. Dzięki temu użytkownik wie, że się z nim skontaktujesz oraz kiedy to nastąpi, a Ty nie tracisz potencjalnego klienta.
Pomysł 3: Dodaj do formularza social proof.
Social proof, czyli tzw. dowody społeczne, które potwierdzają Twoją jakość to bardzo ważne elementy na stronie. Do grupy tych elementów zalicza się m.in. case studies, cytaty z opiniami klientów, certyfikaty, loga klientów, eksponowanie liczb, loga mediów itp.
Czy social proof naprawdę działa? Potwierdzają to case study np.:
- comScore zwiększył liczbę nowych leadów o 69%, dodając logo klientów.
- Kiva.org (organizacja non-profit) zwiększyła konwersję o 11,5%, dodając na stronę social proof, FAQ i statystyk.
#Wskazówka
Zazwyczaj social proof można znaleźć na stronie głównej. Dobrym pomysłem do przetestowania jest wykorzystanie tych elementów również w formularzu. Zrobiła tak np. firma Groove.
Na stronie rejestracji obok formularza dodano krótki cytat z pozytywną wypowiedzią klienta wraz ze zdjęciem oraz loga klientów. W tekście podkreślono, że z narzędzia korzysta już ponad 6000 firm.
Gdyby taka firma, jak Appsumo nie posiadała ponad 75,000 kontaktów w bazie, jej biznes by nie istniał. Formularze to podstawowe narzędzie do pozyskiwanie leadów sprzedażowych online. To właśnie za ich pomocą, zrealizujesz jeden z głównych marketingowych celów.
Dlatego warto zainwestować czas i energię w ich ulepszanie i testowanie nowych pomysłów.
Daj znać, czy testowałeś już kiedyś formularze i jakie efekty udało Ci się uzyskać.
Sprawdź inne artykuły
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- Kup lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy