Explore otherproducts
3 min

Analiza rynku: Szybkość obsługi potencjalnego klienta. Jak 50% polskich firm z 12 branż traci szansę na sprzedaż

To, jak szybko konsultant czy handlowiec odpowiada na próbę kontaktu ze strony potencjalnego klienta, ma wpływ na późniejszy wynik procesu sprzedażowego. Dlaczego? Ponieważ szybkość reakcji jest bardzo istotna na etapie klasyfikacji leadów, wpływając również na etap sprzedaży. Im szybciej firma skontaktuje się z potencjalnym klientem, tym większe prawdopodobieństwo, że on nie rozmyśli się, nie znajdzie lepszej oferty u konkurencji czy po prostu nie poczuje się ignorowany. Postanowiliśmy sprawdzić, jak polskie firmy radzą sobie z reakcją na zapytania od potencjalnych klientów. Przebadaliśmy ponad 2275 firm z 12 branż i zmierzyliśmy, jak szybko reagują na próbę kontaktu. Wybraliśmy trzy kanały komunikacji: email, formularz kontaktowy i telefon. Wyniki są bardzo kiepskie. Sprawdź, czy Twoja firma znalazła się w raporcie!

Paulina Gołąb
18.07.2019

POBIERZ RAPORT

Branże, które przebadaliśmy:

  • Branża nieruchomości
  • Hotele
  • Software house/Usługi IT
  • Agencje marketingowe
  • Branża ubezpieczeniowa i kredytowa
  • Branża medyczna (prywatne usługi medyczne)
  • Firmy telekomunikacyjne
  • E-commerce
  • Usługi dla firm – księgowość, consulting, kancelarie prawne
  • Usługi dla firm – HR
  • Kluby fitness, trenerzy personalni, dietetycy
  • Branża motoryzacyjna (badanie przeprowadzone w listopadzie 2018 r.)

Ogólne wyniki wskazują, że klient wysyłający wiadomość musi czekać kilka godzin na jakąkolwiek reakcję ze strony firmy.

W większości przypadków po tym czasie nie otrzymuje odpowiedzi na zadane pytanie, a jedynie prośbę o doprecyzowanie zapytania lub informację o przekierowaniu maila do odpowiedniego działu. 

Dokładniejsze wyniki pokazują, że niektóre branże lepiej radzą sobie z obsługą wybranych kanałów, a  w innych idzie im kiepsko. W raporcie przedstawiamy dane dotyczące każdej branży, porównujemy wyniki i proponujemy działania naprawcze.

Ale nie skupiajmy się na samych negatywach. Zebrane przez nas dane pokazują, że sprzedawcy samochodów lepiej radzą sobie z obsługą klienta przez telefon, niż poprzez kanały typu email czy wiadomość przesłana przez formularz. A jak wiadomo, zawsze może być lepiej!

Czytając raport, dowiesz się:

  • Jak długo klienci czekają na odpowiedź,
  • Która branża radzi sobie najlepiej z obsługą klienta,
  • Ile firm totalnie ignoruje potencjalnych klientów,
  • Jaki kanał jest najlepszym kanałem obsługi,
  • Jaki procent firm reaguje na zapytania klientów w 5 minut,
     

… i poznasz wiele innych, przydatnych rynkowych statystyk.


Chcesz poznać szczegóły badania?

POBIERZ RAPORT

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 14 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy