Jak pozyskać klientów w branży nieruchomości? 5 wskazówek, które zwiększą Twoją sprzedaż w mgnieniu oka
Jeśli czytasz ten post, to zapewne świetnie znasz rynek nieruchomości i wiesz, jak funkcjonuje. Jednak może zastanawiasz się, jak dotrzeć do nowych potencjalnych klientów tej branży? Jak pozyskiwać wartościowe kontakty, które będą konwertować w sprzedaż mieszkań? Albo po prostu: jak pozyskać klienta w branży nieruchomości. Jesteś w dobrym miejscu.
Przygotowaliśmy dla Ciebie listę kilku cennych wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć wymażmy cel, jakim są klienci w branży nieruchomości. Podążając tą drogą, szybko wyprzedzisz konkurencję i wypełnisz lejek sprzedażowy transakcjami sprzedaży mieszkań.
Nie bez powodu poruszamy temat tego, jak pozyskać klientów w branży nieruchomości. Rynek sprzedaży mieszkań w Polsce rozwija się w zaskakującym tempie. Coraz więcej osób chce zrealizować swoje plany czy marzenia o własnym M. Jego posiadanie daje poczucie stabilizacji i pozwala oszczędzić spore kwoty wydawane wcześniej na wynajem.
Spore zainteresowanie nie oznacza jednak, że przedstawiciele firm mogą siedzieć z założonymi rękami. Wręcz przeciwnie – biorąc pod uwagę liczbę inwestycji deweloperskich na rynku, muszą oni cały czas szukać sposobów na to, jak pozyskać klientów kupujących mieszkania.
Jeżeli chcesz poznać skuteczne sposoby generowania wartościowych leadów w branży nieruchomości, czytaj dalej.
Ten artykuł został zaktualizowany w listopadzie 2020 r.
1. Korzystaj z dobrze zaprojektowanej, przyjaznej użytkownikom strony
Jeżeli poważnie podchodzisz do tematu generowania leadów w branży nieruchomości, Twoja strona musi być dopracowana w 100%. Jej głównym celem ma być przedstawianie wartości Twojej oferty. Musisz na to postawić, chcąc zdobywać klientów w branży nieruchomości. Nie zapominaj też, aby Twoja strona była zoptymalizowana zgodnie z zasadami SEO (na bieżąco śledź zmiany algorytmów!) i responsywna, przyjazna urządzeniom mobilnym.
Google negatywnie ocenia witryny, które nie spełniają konkretnych wymagań, a tym samym obniża ich pozycję w rankingach. Pamiętaj też – dane zawarte na Twojej stronie informacje muszą być regularnie aktualizowane i przedstawiać informacje zgodne z rzeczywistością. Nie podając aktualnych informacji na temat dostępnych mieszkań nie osiągniesz wiele w staraniach o klienta w branży nieruchomości.
2. Bądź aktywny w social mediach
Dobrze, zatem Twoja strona internetowa działa bez zarzutu i zawiera wszystkie informacje niezbędne potencjalnym klientom do podjęcia decyzji o zakupie mieszkania. Następny krok to wygenerowanie odpowiedniego ruchu lub poprawienie aktualnych wyników. Media społecznościowe powinny być jednym z pierwszych kanałów, którym powinieneś się przyjrzeć, chcąc zdobywać klientów w branży nieruchomości. Sprawdzą się tutaj świetnie.
Zainwestuj czas i środki w optymalizację Twoich profili na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Publikuj treści dostosowane do różnych typów Twoich person zakupowych. Nie bój się eksperymentować z różnymi formami contentu. Nawet stosunkowo „nietypowy” kanał, jakim jest LinkedIn, może okazać się dobrym miejscem na aktywność w social media i zdobywanie klientów w branży nieruchomości.
MOŻE CIĘ ZAINTERESOWAĆ: Połącz potencjał reklamy w social mediach i natychmiastowego callbacku. Wypróbuj integrację CallPage z Facebook Lead Ads
WSKAZÓWKA – Instagramowe Stories są niezwykle popularną formą komunikacji, a sama platforma rozwinęła się bardzo mocno w ostatnich latach. Biznesy z wielu branż dostosowują swoje strategie działania do potrzeb ich odbiorców.
3. Prowadź blog poświęcony branży nieruchomości
Content marketing nie jest już tylko czymś, co menedżerowie mogą, ale muszą uwzględniać w działaniach swojego zespołu nakierowanych na zdobycie klienta w branży nieruchomości. Tworzenie treści powinno być nieodłączną częścią działań marketingu nieruchomości. To dzięki temu biznes może zapewnić sobie źródło kontaktów do klientów w dłuższym okresie.
Aktualne dane mówią, że na świecie prowadzonych jest ok. 440 milionów blogów. Jednak taka liczba nie powinna Cię zniechęcać do prowadzenia Twojego własnego bloga. Patrząc krytycznym okiem na treści publikowane w Internecie, większość z nich nie dostarcza cennych informacji. Z kolei użytkownicy cały czas szukają źródeł, na których mogą polegać. Cały czas istnieje zatem luka, którą należy wypełnić, szukając klientów w branży nieruchomości.
Podejmując to wyzwanie pamiętaj tylko o googlowskiej zasadzie E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) – Twoje teksty muszą prezentować Cię jako eksperta, który posiada autorytet i którego wiedzy można zaufać. Działając zgodnie z tymi wytycznymi, uczynisz z blogowania istotny element lejka pozyskiwania klientów w branży nieruchomości.
Podobnie jak przy prowadzeniu komunikacji w social mediach, dostosuj działania content marketingowe do Twoich buyer person, czyli potencjalnych klientów w branży nieruchomości. Pisz o inwestowaniu w nieruchomości, wyjaśniaj wątpliwe przepisy, podpowiadaj jak interpretować oferty, omawiaj branżowe nowinki itd. Daj popis swojej kreatywności. Warto też stworzyć materiały typu lead magnets.
Pamiętaj – zanim stworzysz treści, musisz znaleźć strony, na których możesz te treści wypromować. Powinno to obejmować publikowanie contentu na popularnych stronach, które z kolei będą linkować do wpisów w Twojej witrynie.
4. Zainstaluj widget CallPage na swojej stronie
Kolejny krok za Tobą. Masz już świetną stronę www, publikacje w social mediach są skrojone pod Twoją buyer personę, czyli klienta z branży nieruchomości i generują ruch na stronie, gdzie na odwiedzających czekają unikalne treści poświęcone branży. To wszystko zapewnia regularny napływ leadów. Gratulacje! Większa część pracy za Tobą.
Teraz tylko zadaj sobie pytanie, co robisz z ruchem napływającym na Twoją stronę? W jaki sposób wpierasz konwersję?
Sprawdź CallPage – narzędzie, które przyciąga uwagę osób odwiedzających witrynę i oferuje im natychmiastową rozmowę telefoniczną na pomocą callbacku. Użytkownicy szukający mieszkań wpisują swój numer, a jeden z Twoich konsultantów łączy się z nimi automatycznie w 28 sekund. Żadne dodatkowe oprogramowanie czy sprzęt nie są wymagane. Po prostu zmieniasz odwiedzających Twoją stronę w zadowolonych klientów.
Tak, to właśnie to, o czym myślisz.
CallPage to rozbudowane narzędzie, które pomaga Ci generować więcej rozmów sprzedażowych i leadów z Twojej strony. Wszystko dzięki funkcjom takim jak:
- oddzwanianie do klientów, kiedy są najbardziej zainteresowani Twoją ofertą, będąc wciąż na stronie,
- prezentowanie spersonalizowanej oferty,
- generowanie leadów z ruchu na urządzeniach mobilnych,
- sytem scoringowy oparty na AI z ponad 24 regułami opartymi na zachowaniu użytkowników,
- tworzenie nowych możliwości sprzedażowych nawet po godzinach,
- pozyskiwanie kontaktów do klientów bezpośrednio z reklam na Facebooku,
i wiele więcej
PRZECZYTAJ TEŻ: 9 sposobów jak generować więcej połączeń przez CallPage. Poradnik dla klientów
5. Inwestuj w płatną reklamę, zarówno na Facebooku jak i w Google
Aby generować dodatkowe kontakty w branży nieruchomości, warto skorzystać reklam typu PPC. Stworzone i zoptymalizowane w odpowiedni sposób będą przynosić wymierne efekty. Zarówno Facebook, jak i Google oferuje zaawansowane opcje targetowania na podstawie zainteresowań i zachowań użytkowników.
Upewnij się, że landing page, na który kierujesz ruch z reklam, jest dostosowany do urządzeń mobilnych, odpowiada tematyce reklamy i podkreśla jej wartość.
Ciekawa treść reklamy, odpowiednie targetowanie i dobrze zaprojektowany landing page to prosty sposób na sukces w generowaniu leadów w branży nieruchomości.
Reklamy na Facebooku powinny być częścią zaplanowanej strategii contentowej. Dobrze przemyślane, pozwolą osiągnąć nie tylko cele związane z lead generation w marketingu nieruchomości, ale także:
- zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki,
- zachęcić użytkowników do zapisów do newslettera,
- poprawić zasięg postów i zwiększyć szansę na viralowe treści,
- pokazać innym, że są osoby zainteresowane oferowanymi przez Ciebie nieruchomościami.
Reklamy w ramach Google Ads odpowiadają na zapytania wyszukiwane przez użytkowników. Dlatego dobrze wykonany research słów kluczowych jest istotną częścią pozyskiwania wartościowych kontaktów do klientów, którzy sami wyrażają zainteresowanie rynkiem mieszkaniowym.
Wskazówka – Reklamy natywne czy wykorzystanie platform takich jak Taboola mogą być również częścią Twojej strategii CPC, a tym samym pomogą dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów w branży mieszkaniowej.
Wnioski
Twoje działania w zakresie lead generation nie muszą być trudne i wyczerpujące. Postępuj zgodnie z radami zawartymi w tym artykule, równocześnie szukając alternatywnych rozwiązań i wyciągając wnioski, a na pewno pozyskasz klientów branży nieruchomości. Nie bój się też nowej wiedzy.
Nie zapominaj, że w całej tej układance nie chodzi tylko o generowanie leadów. Równie ważne, jeśli nie ważniejsze, jest zapewnienie potencjalnym klientom odpowiednich doświadczeń już podczas pierwszych interakcji z marką. Od momentu rozmowy z przedstawicielem handlowym, poprzez podpisanie umowy, do przekazania kluczy do mieszkania.
Narzędzia takie jak CallPage ułatwiają ten proces i budują zaufanie wśród osób zainteresowanych kupnem mieszkania. Tak stworzona podstawa zapewnia szybsze przesuwanie transakcji w lejku sprzedażowym, dzięki czemu osiąganie celów będzie dla Ciebie łatwiejsze niż do tej pory.
Bardzo istotne jest też zadbanie o współczynnik Lead Response Time. Przeczytaj, dlaczego ta metryka ma tak duży wpływ na wyniki sprzedażowe.
Jeśli szukasz innowacyjnych sposobów na generowanie kontaktów do nowych klientów w branży nieruchomości, zamów prezentację CallPage lub wypróbuj nasze narzędzie za dramo przez 7 dni.
Sprawdź inne artykuły
Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage
za darmo przez 14 dni!
Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.
- up lub anuluj w dowolnym momencie
- Szybka konfiguracja
- Plany dopasowane do wielkości firmy