Explore otherproducts
8 min

15 sposobów na zwiększenie sprzedaży na stronie internetowej

Według danych z września 2019 r. 62% Polaków odwiedza strony sprzedażowe i robi zakupy w sieci (źródło). Można się spodziewać, że trend ten będzie się zwiększał. Oprócz wielkich i znanych firm, takich jak Zalando czy Allegro, w Internecie jest miejsce również dla małych i średnich przedsiębiorstw oferujących nowatorskie produkty i rozwiązania. Jak firmy mogą przyciągnąć do siebie klientów i zwiększyć sprzedaż ze strony internetowej? Jak poprawić wyniki sprzedaży? W poniższym artykule podpowiadamy, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Magdalena Wąsowicz
20.07.2017

Konwersja, ruch na stronie i zwiększenie sprzedaży

Specjaliści od marketingu internetowego od dawna szukają sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż online. W trakcie swoich rozważań i analiz zwykle zauważają, że istnieją dwa sposoby na zwiększenie sprzedaży ze strony internetowej.

Pierwszym jest to, że strona sprzedażowa jest częściej odwiedzana – generowanie większej ilości ruchu np. dzięki artykułom gościnnym, reklamom czy SEO. Celem tych działań jest przyciągnięcie do e-sklepu jak największej liczby odwiedzających.

Drugim sposobem jest optymalizacja współczynnika konwersji, który bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Jej celem jest nakłonienie jak największej liczy osób odwiedzających stronę do wykonania pożądanej przez nas czynności, np. dodania produktu do koszyka albo zapisu do newslettera.

Ruch na stronie nie zwiększa się, ale dzięki pewnym trikom ułatwiającym podjęcie decyzji o zakupie, zwiększamy sprzedaż bez wydawania pieniędzy na reklamę. Zwiększanie konwersji jest często bardziej opłacalne niż generowanie ruchu. Dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w internecie, pamiętaj o poprawie konwersji!

Marketerzy chwytają się różnych trików, które mają pomóc w zwiększeniu konwersji i generowaniu ruchu na stronie. Jednak nie zawsze przynoszą one oczekiwane efekty. Dlaczego? Zazwyczaj korzystamy z tych sposobów , które są w danym momencie najmodniejsze.

Oznacza to, że wszyscy inni też je wdrażają i w efekcie nie są one tak skuteczne, jak na początku. Dobre wyniki otrzymują ci, którzy wykorzystali je jako pierwsi.

Dlatego zawsze warto być na bieżąco z nowinkami z branży, ale też warto zachować ostrożność i nie rzucać się na każdą nowinkę poświęconą temu, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym.

Poniżej znajdziesz 15 sposobów, dzięki którym przyciągniesz klientów i zwiększysz sprzedaż na swojej stronie internetowej. Część z tych trików pewnie będzie dla Ciebie nowa, a część być może już znasz i w ten sposób prowadzisz swoje strony sprzedażowe.

Niektóre bazują na metodach, które stosowano, gdy e-commerce w Polsce jeszcze raczkował. Z jakiegoś powodu metody te zarzucono – a szkoda, bo świetnie sprawdzają się również teraz!

Jak zwiększyć sprzedaż online? Lista 15 sposobów:

1. Pasek kart w przeglądarce jako dodatkowe miejsce do sprzedaży

Świat nie kończy się na stronie internetowej i działaniach, które możemy na niej podjąć. Warto poszukać również innych możliwości reklamy.

Koszyk w sklepie to miecz obosieczny. Łatwo coś do niego dodać, ale łatwo też go porzucić i zamknąć stronę przed finalizacją transakcji. Prostym, a rzadko stosowanym trikiem na zapobiegnięcie takiej sytuacji jest wykorzystanie przeglądarki internetowej do zareklamowania naszego produktu.

Większość użytkowników korzystając z internetu, otwiera kilka kart na raz. Robiąc zakupy, zazwyczaj jednocześnie szukamy informacji w Google, porównujemy ceny i przeglądamy media społecznościowe.

Przy przełączaniu się z karty na kartę często przez przypadek użytkownik zamyka sklep. Duża liczba okienek potrafi też dezorientować i dekoncentrować. Efekt jest taki, że użytkownik najzwyczajniej w świecie zapomina o zakupach w e-sklepie.

Dużo sklepów e-commerce rozwiązuje ten problem za pomocą exit pop-upów. Jest jednak jeszcze jedna możliwość, o której się zapomina.

Warto wykorzystać możliwość ustawienia dynamicznie zmieniającego się tytułu strony wyświetlanej na karcie przeglądarki. Możemy tam wstawić krótki komunikat, który będzie jednocześnie wiadomością sprzedażową, np. “Dokończ zakupy”, “Rabat -15%” itp.

W większości sklepów tytuł strony się nie zmienia. A szkoda, bo strony sprzedażowe mogłyby na tym dużo zyskać. Ustawienie dynamicznego komunikatu pomoże w przykuciu uwagi, a wiadomość z CTA zachęci do powrotu do zakupów.

Taki sposób wykorzystuje np. sklep iPerfumy.pl. W tytule strony wyświetla się wiadomość sprzedażowa “Perfumy -75%”.

2. Wysyłanie e-maili do osób, które odwiedziły Twoją stronę, a nie znajdują się w bazie mailingowej

Większość ruchu na stronie to ruch anonimowy. Rzadko mamy do czynienia z osobami, które dokonały konwersji i z którymi możemy się skontaktować, bo zostawiły swój adres e-mail.

Są jednak sposoby na zdobycie adresów e-mail od osób, które odwiedziły stronę, ale nie znajdują się w naszej bazie mailingowej. Umożliwia to m.in. Remintrex.

Remintrex zapisuje ciasteczka osób, które odwiedziły monitorowaną stronę internetową, a następnie sprawdza u swoich partnerów, czy posiadają oni adres e-mail i numer telefonu do danego użytkownika. Program weryfikuje również, czy odwiedzający wyraził zgodę na otrzymywanie treści marketingowych.

Zatem jak zwiększyć sprzedaż internetową? W Remintrexie możesz zakupić wysyłkę e-maili. Narzędzie to jest co prawda trochę kosztowne, ale jeśli zauważyłeś, że masz na swojej stronie internetowej dużo anonimowego ruchu, to warto przetestować jedną kampanię z Remitrexem i sprawdzić, jak zadziała.

3. Ankieta przed wyjściem ze strony

Jednym z najbardziej skutecznych sposobów na zatrzymanie użytkownika na stronie oraz zbadanie jego potrzeb jest przedstawienie mu ankiety.

W ankiecie możesz zadać użytkownikowi proste pytanie o to, dlaczego opuszcza stronę internetową, albo czemu nie zdecydował się na zrobienie zakupów. Odpowiedź na pytanie powinna być w formie wielokrotnego wyboru, np. “wysoki koszt dostawy”, “za krótki termin zwrotu”, “niejasna polityka zwrotów” itp. To świetny sposób na zwiększenie sprzedaży.

Dzięki temu zyskasz pełniejszy obraz motywacji potencjalnego klienta.

Popatrz na ankietę przeprowadzoną przez Statista.

Ankietowani odpowiadali na pytanie “Z jakiego powodu porzuciłeś koszyk z własnoręcznie dodanymi produktami?”. Jak widać odpowiedzi były bardzo różne.

Duża część użytkowników wskazała, że coś ich rozprasza, inni nie kupili z powodu braku wysyłki do ich kraju, jeszcze inni – z powodu niejasnej polityki zwrotów.

Wiedza, jaką można w takiej ankiecie uzyskać, jest bezcenna. Dzięki niej dowiadujesz się, nad którymi elementami sklepu trzeba popracować, tak, aby jak najlepiej dostosować go do potrzeb klienta i jak zwiększyć sprzedaż internetową poprzez zmniejszenie barier ze strony kupujących.

4. Prośba o opinie o produkcie

Opinie odgrywają bardzo dużą rolę w budowaniu wiarygodności, zwłaszcza jeśli dopiero zaczynamy budować pozycję na rynku. Często jest tak, że klienci nie decydują się na zakup ze względu na to, że firma nie wzbudza zaufania.

Możesz poprosić swoich klientów o wyrażenie opinii i zamieścić ją w widocznym miejscu na stronie internetowej albo też dać odwiedzającym możliwość samodzielnego zamieszczania komentarzy.

Trzeba pamiętać jednak o tym, że liczba osób korzystających z internetu za pomocą urządzeń przenośnych stale wzrasta. Dużą część klientów wchodzących na Twoje strony internetowe będzie to robiła na smartfonie albo tablecie.

Zwróć uwagę na to, czy strona sklepu jest responsywna, a maile z prośbą o wystawienie opinii – dostosowane pod mobile. Jeśli masz problem z uzyskaniem opinii, to właśnie może być trik, który naprawi sytuację. W końcu aż 68% internautów sprawdza pocztę na telefonie.

5. Zapytaj klienta, dlaczego nie kupił

Dowiedzenie się, dlaczego potencjalni klienci nie kupują i dopasowanie oferty do ich potrzeb to ważny krok na to jak poprawić wyniki sprzedaży.

Oprócz opisanych w punkcie trzecim ankiet przy wyjściu ze strony, kolejnym sposobem na wybadanie potrzeb jest wysłanie maili do stałych klientów z prośbą o napisanie, co utrudniło im zakup lub dlaczego niemal z niego zrezygnowali.

Warto, żeby pytanie było otwarte – czasami naprawdę trudno przewidzieć, co sprawia, że klienci nie kupują. Może się okazać, że padną odpowiedzi, których nigdy byś się nie spodziewał.

6. Czas ładowania strony

Przeprowadzono szereg badań na temat tego, jak czas ładowania strony wpływa na konwersję i zachowania użytkowników. Wyniki są interesujące: 53% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy, a 75% ankietowanych deklaruje, że zamiast czekać na załadowanie strony, woli przejść do konkurencji.

Warto co jakiś czas robić audyt i sprawdzać, jak długo ładuje się Twoja strona. Możesz to zrobić za pomocą np. Google InsightsPingdom czy GTmetrix. Narzędzia te w ciągu kilku sekund sprawdzą, jak długo ładuje się wskazana strona i co możesz zrobić, żeby ją przyspieszyć.

Powodem wolnego działania strony są często elementy takie jak: skrypty, grafiki, kody itp. Warto je zoptymalizować – nie zajmie to dużo czasu, a różnica w liczbie konwersji i zamówień może okazać się naprawdę znacząca.

7. Metatytuły i metaopisy

Metatytuły i metaopisy to ważne elementy strony, nawet jeśli są one widoczne dopiero w wynikach wyszukiwania. Decydują one o ilości ruchu i dlatego powinny być przedłużeniem strony internetowej.

To, jak strona prezentuje się w wynikach wyszukiwania, jest bardzo ważne i wpływa na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Nawet jeśli treści znajdujące się na stronie są ciekawe, to nic nam po tym, jeśli użytkownik nie kliknie w link prowadzący do serwisu.

Elementy takie jak metatytuły i metaopisy mają wpływ na widoczność strony w wyszukiwarkach. Warto zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania, ponieważ większość Internautów przegląda jedynie kilka pierwszych wyników.

Warto, by była ona jak największa, ponieważ większość użytkowników przegląda jedynie kilka pierwszych wyników wyszukiwania.

Popracuj nad treścią metaopisów i metatytułów, tak, aby dobrze opisywały one zawartość strony i zachęcały do jej odwiedzenia. Pamiętaj o tym, żeby zawsze zamieścić wezwanie do działania. Jak zwykle dobrze robi to Zalando:

Na powyższym screenie widzisz bardzo dobrze zaprojektowany metatytuł i metaopis. Nie tylko opisują one stronę (“damskie buty na wesele”), ale również zachęcają do działania (“postaw na wygodę i atrakcyjność” i “wybierz swoją parę w Zalando”).

8. Budowanie zaufania

O tym, że zaufanie jest bardzo istotnym czynnikiem wpływającym na pozycję firmy oraz jej wyniki sprzedaży, mówi się od dawna. Zaufanie zawsze będzie oznaczało większą konwersję i wzrost zysków.

Najskuteczniejszą taktyką w budowaniu zaufania jest zamieszczanie na stronie opinii klientów. Rekomendacje, jakie dostajemy od ludzi, którzy coś od nas kupili, są największym skarbem, jaki nasz biznes może otrzymać. Stanowią one potwierdzenie profesjonalizmu i tego, że produkt spełnia oczekiwania.

Ta opinia wzbudza zaufanie nie tylko dzięki swojej treści, ale również dzięki umieszczeniu w niej zdjęcia oraz takich informacji jak imię, nazwisko i stanowisko osoby, która ją wystawiła.  

Opinie zamieszczane na stronie powinny być przede wszystkim autentyczne i tak umieszczone, żeby natychmiast rzucały się w oczy. Jeśli możesz pochwalić się referencjami od influencerów, to warto je dodatkowo wyeksponować.

Recenzje ekspertów są naprawdę niezastąpione przy budowaniu wiarygodności. Influencerów zawsze możesz sam zaprosić do współpracy, w zamian za recenzję oferując np. darmowy dostęp do produktu lub oferty sklepu.

Bardzo ważne jest również umieszczanie informacji o wyróżnieniach i nagrodach, jakie firma otrzymała. Dodatkowym atutem przy budowaniu zaufania może być także zamieszczenie na stronie loga lub linków do stron internetowych inwestorów i partnerów biznesowych. Tak robimy w CallPage.

9. Błąd #404 i nie znaleziono produktu

Strona błędu #404 (brak produktu, brak strony z podanym adresem URL) pojawia się stosunkowo często. Dobrze jest ją odpowiednio zoptymalizować. Dzięki temu będzie stanowiła kolejne miejsce do sprzedaży Twojego produktu i wesprze Twoje strony sprzedażowe.

Jak to zrobić? Możesz dać się ponieść fantazji i zamieścić ciekawą grafikę, zabawny obrazek czy zaskakujący opis.

Dobrą praktyką jest zamieszczenie na stronie z błędem 404 linku do strony głównej albo menu produktowego, dzięki któremu użytkownik łatwo będzie mógł wrócić do wyników wyszukiwania.

Fajnym przykładem jest również strona 404, która kiedyś pojawiała się na helion.pl.

Na stronie błędu można było znaleźć nie tylko link powrotny do strony głównej, ale również link do rabatu na książkę dnia. Zamieszczenie takiej informacji o rabacie jest doskonałym sposobem na przykucie uwagi potencjalnego klienta i zachęcenie go do dalszego przeglądania strony.

10. Optymalizacja nawigacji na stronie

Nawigacja na stronie powinna ułatwiać  odwiedzającym znalezienie tego, czego szukają i kierować ich poprzez kolejne etapy ścieżki zakupowej . Ma ona duży wpływ na współczynnik odrzuceń i czas, jaki użytkownicy spędzają na stronie.

Najważniejsze jest to, by nawigacja była intuicyjna i przejrzysta, a użytkownik szybko mógł odnaleźć potrzebne mu informacje.

W  e-commerce warto przede wszystkim zadbać o wyeksponowanie na pierwszym miejscu najpopularniejszych produktów, dzięki czemu użytkownik będzie mógł poruszać się po menu intuicyjnie i nie będzie męczył się z odnajdywaniem rzeczy, których szuka. Jeśli nawigacja na stronie będzie mało przejrzysta, potencjalny klient po prostu przejdzie na stronę konkurencji.


Pobierz poradnik: 80 elementów

i funkcji dla każdego e-sklepu!

Pobierz ebook!


11. Informacja o bezpłatnej dostawie

Jeśli chcesz mieć wysoki współczynnik konwersji i dobrą sprzedaż, Twoja oferta musi się czymś wyróżniać. Jedną z unikalnych wartości oferty może być np. bezpłatna dostawa. Oferowanie darmowej wysyłki jest również jednym z najbardziej skutecznych sposobów na ratowanie porzuconych koszyków.

O darmowej dostawie warto informować od momentu, w którym użytkownik pierwszy raz odwiedza stronę. Umieszczenie tej informacji w wyeksponowanym miejscu może znacznie wpłynąć na zwiększenie sprzedaży.

Według raportu E-commerce w Polsce 2016 dla 62% respondentów niskie koszty dostawy są motywacją do częstego robienia zakupów w sieci (dla porównania, jedynie 40% ankietowanych wskazało kody rabatowe!). Dlatego jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w internecie, odpowiedź jest prosta: informuj od razu o darmowej dostawie.

O darmowej dostawie informują na stronie głównej tacy giganci jak Sephora i Zalando.

Na stronach tych sklepów informacja o bezpłatnej dostawie zamieszczona jest w widocznym miejscu i jest jedną z pierwszych rzeczy, które użytkownik widzi wchodząc na stronę.

Jeśli nie oferujesz darmowej dostawy, ale możesz pochwalić się jakimiś innymi unikalnymi wartościami, to też warto to wyeksponować, tak, jak robi to np. Makeup Sorbet.

12. Używanie social share

Jeśli prowadzisz fanpage w mediach społecznościowych, to dodaj na swojej stronie przyciski social share.

Przyciski social share to potężne narzędzie marketingowe.Pomagają w budowaniu zasięgów, ponieważ jeśli ktoś udostępni stronę, to informacja o tym pojawi się w aktualnościach na Facebooku, docierając tym samym do znajomych osób, które kliknęły w przycisk udostępniania.

A najlepszy w tym jest fakt, że nie musisz płacić ani złotówki. Prośba o udostępnienie strony czy wpisu nic nie kosztuje. Wiadomo – nie każdy użytkownik kliknie przycisk udostępniania, ale ten, który to zrobi, zbuduje Ci zasięg zupełnie za darmo.

Poniżej: strona Online Marketing Maratonu, na której przyciski social share wyświetlają się po lewej stronie i zachęcają do udostępnienia informacji o wydarzeniu:

Jeśli promujesz webinary albo ebooki, zamiast dodawać formularz, możesz wykorzystać mechanizm polegający na tym, że użytkownik “płaci” za pobranie materiału udostępnieniem landinga w mediach społecznościowych. To również pomoże w budowaniu zasięgu.

13. Umieszczanie linków w odpowiednich miejscach

Jeśli publikujesz posty w mediach społecznościowych, to pamiętaj o zamieszczaniu w treści postu linków do swoich stron, podstron, konkretnych ofert. Dzięki temu będziesz kierował ruch z social media na stronę internetową i zobaczysz, jak zwiększyć sprzedaż online.

Przykładowo,  według badań najlepszym miejscem na umieszczenie linka we wpisie na Twiterze, jest mniej więcej ¼ postu:

Na grafice powyżej można zobaczyć, że posty, w których link znajdował się w około ¼ tekstu, miały najwyższą klikalność. Zobacz, jak sprawdzi się to u Ciebie!

14. Publikacja tych samych treści w mediach społecznościowych więcej niż raz

Większość treści, które znajdują się na stronie internetowej, to tak zwane evergreeny, czyli treści, które będą aktualne – jeśli nie zawsze, to przez bardzo długi czas. Dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś publikował je w mediach społecznościowych więcej niż raz.

Dlaczego warto to robić? Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami – post nie dotrze do wszystkich. Jeśli nie opublikujesz go po raz drugi, z całą pewnością część odbiorców nigdy go nie zobaczy.

Media społecznościowe takie jak np. Facebook mocno obcinają zasięg organiczny, tak więc masz naprawdę małą szansę na to, że dany post zobaczą wszystkie osoby lubiące fanpage.

Oczywiście ponowne publikowanie tych samych treści oznacza również, że część odbiorców zobaczy je kilka razy. Taki recycling może spotkać się z negatywnym odbiorem, dlatego należy robić go mądrze.

Najlepiej jest stworzyć kalendarz publikacji, dzięki któremu szybko i łatwo zaplanujesz częstotliwość dodawania contentu, np. po tygodniu, po miesiącu, po trzech miesiącach itp. Możesz też przedstawiać publikowaną treść w innym kontekście, przedstawiając ją za pomocą innego cytatu lub zwracając uwagę na inne problemy.

A jeśli od czasu publikacji pierwszego posta zdarzyło się coś, do czego artykuł mógłby posłużyć jako komentarz, to warto o tym napisać.

15. Linkowanie do innych stron

Dużo osób czuje opory przed zamieszczaniem linków do innych stron lub robi to z mieszanymi uczuciami. Tymczasem nie ma się czego bać! Może to być ważny krok do zwiększenia sprzedaży.

Marketing treści i blogosfera to nie jest gra zero-jedynkowa. Jeśli chcesz być czytany i traktowany jako ekspert, musisz nawiązać relacje z innymi blogerami i twórcami contentu. Tu działa prosta zasada: jeśli będziesz wspierał innych, to inni będą wspierali Ciebie. Na blogu CallPage zawsze zamieszczamy informację o źródle i z chęcią udostępniamy wpisy innych:

Powoływanie się na źródła i zamieszczanie linków do innych stron pomoże Ci w zbudowaniu zaufania, ponieważ Twoi odbiorcy zauważą, że nie działasz w próżni, tylko opierasz się na konkretnych danych i jesteś zorientowany w tym, co piszą na ten temat inni.

Ponadto linkowanie pomoże w nawiązaniu relacji z autorami postów, które udostępniasz.

Linkowanie do innych stron ma też duże znaczenie z punktu widzenia SEO – dzięki temu budujesz sobie zasięg i widoczność w sieci.

Jak widzisz, istnieje wiele ciekawych metod na zwiększenie sprzedaży ze strony internetowej. Czasami nawet drobna zmiana, taka jak umieszczenie przycisków social share czy informowanie o darmowej dostawie potrafi przełożyć się na większą sprzedaż.

Mam nadzieję, że te 15 metod na zwiększenie sprzedaży sprawdzi się w Twojej branży. Powodzenia!

Jeśli szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży ze strony internetowej, wypróbuj CallBack, który zwiększa konwersję nawet o 75%, co ma wpływ na wyniki sprzedażowe. Zamów spersonalizowaną prezentację lub przetestuj nasze narzędzie za darmo przez 14 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Wypróbuj wszystkie funkcje CallPage za darmo przez 7 dni!

Otrzymuj do 75% więcej konwersji bez dodatkowych inwestycji w reklamę. Zwiększ sprzedaż.

  • Kup lub anuluj w dowolnym momencie
  • Szybka konfiguracja
  • Plany dopasowane do wielkości firmy